Året som gått

2010 har varit ett händelserikt år!

Det startade I Khao Lak där det nya året firades in med kollegor och vänner på Viking och avslutades på Happy Snapper och en spännande hemfärd på en moppe-sidvagn a´la Thailand.

Sandra, Ria och jag startade en egen klubb, VR, i Khao Lak som till en början gick väldigt bra men numera är ett minne blått?

Under vintern åkte jag, Christina och Terese till Bangkok och hade en härlig miniweekend där tillsammans. Framförallt shoppade vi och njöt av varandras sällskap.

I slutet av Mars hamnade jag på djupt vatten då jag tog dykcertifikat! Vackra Similan Islands bjuder inte bara på fantastiska vyer ovan vattenytan.

Bara någon vecka senare landade jag på mitt Rhodos efter en blixtvisit i Svedala. Hade en lugn och skön start, innan både gäster och kollegor skulle anlända. Detta innan hela Europa plötsligt var täckt av vulkanaska. Hejdå Rhodos! Hej Athen och några långa dygn både på båt och buss innan jag nådde Sverige igen efter att ha sett väldigt mycket av Europa som jag inte sett förut. Sverige och Arlanda mötte oss med minusgrader när vi kom inkörande iklädda uniformsshorts och tunna jackor.

Efter några dagar att hämta andan i Sverige var det dags att åka tillbaka till Rhodos och påbörja säsongen på riktigt. Det gjorde jag verkligen. Med en spricka i foten åkte jag tillbaka till Sverige 3 dagar redan i Maj, då var det nämligen dags för en arbetsintervju på HK i Stockholm! Intervjudagen gick bra och efter några veckor stod det klart att jag skulle anta en ny utmaning under hösten!

I slutet av Juni var det dags för två veckors semester hemma i Sverige. Men innan dess hann jag möta kärleken.

Semestern bjöd förutom en hel del umgänge med nära och kära bland annat på ett bidrag på 1000:- SEK från en man i bankomatkön som tyckte jag såg fattig ut samt KENT på gatufesten. En annan höjdpunkt var älgfarmen. 2010 var året jag klappade en älg första gången!

Högsommaren gick i arbetets tecken, på Guide Online var vi generellt mellan gråt och skratt hela tiden och hade svarta ringar under ögonen, vissa av oss odlade också ut skägget. Men skam den som ger sig! Vi gjorde vårt bästa och härdade ut, med glans ska tilläggas!

Det fanns ett ljus i tunneln under dessa hårda veckor, vi skulle få besök av Milano, Shark, Dunnis och Eline i Augusti! Lagom till deras ankomst blev jag sjuk. Döende nästan. Jag låg inne i nästan två veckor med lunginflammation och halsfluss inklusive halsböld. All in som man säger! Två pencillinsorter, hostmedecin och en stor mängd nässpray senare fick jag i alla fall några dagar med min mamma och pappa som kom på besök med Östen och Eva, min morbror med fru.

Den resterande tiden gick fort. Hösten och hemresa närmade sig med stormsteg. 12 September åkte jag tillbaka till Sverige igen. Både nervös och exalterad.

22 September opererade jag bort mina halsmandlar. En vecka senare satte jag mig på tåget till Danmark för att få lite kärlek. Jag fick inte bara kärlek utan också mitt första besök på Legoland!

7 Oktober välkomnade vi världens gulligaste bebis och min systerdotter Wilma a.k.a. Nilsson till världen.

Dagen efter styrde jag och pappsen färden mot Stockholm och efter en läkarundersökning ute på Arlanda hittade vi tillslut min lilla lägenhet där jag flyttade in.

11 Oktober började jag utbildningen för att bli flygvärdinna och 5 November var det vingcermoni! Kursen var otroligt intensiv men också fantastiskt rolig, mycket tack vare mina underbara kursare. Jag känner mig stolt över hur väl jag och de andra klarat av det!

Säg den kärlek som består... I slutet av Oktober sa det helt plötsligt poff och så var det över.

Under slutet av november samt början av december hade jag mina traineeflygningar samt min första riktiga flygning och det har gått fantastiskt bra. Jag känner verkligen att jag hamnat rätt och trivs som fisken i vattnet och handen i handsken med mitt nya arbete.

I mitten av december var det dags för kurs igen, 767:an skulle avklaras! Kärt återseende med mina kursare stod på schemat under tre dagar.

22 December hade familjen Bergström och Bergström/Johansson lilla julafton för min skull, då fick jag god julmat och fina julklappar.

Kvällen den 23 December var jag först på julmusik i torps kyrka och lyssnade på körerna och som avslutning min alldeles egna pappa framföra Adam´s Julsång. Därefter hämtade jag mina väskor och åkte till Ånges tågstation. Natten mot julafton tillbringades alltså i en egen sovkupé där jag slumrade sött. Utanför var det -30 grader kallt. Mitt hår blev vitt i kylan.

Julafton spenderades hemma i Stockholm där jag packade och förberedde mig för flygningen som skulle starta redan vid 14 men blev flera timmar försenad så jag och Lopez passade på att ha lite julmys tillsammans hemma hos mig. Jullunch med Gröt och skink- och kalkonsmörgåsar. Till efterrätt gjorde vi världens godaste risalamalta  alldeles själva och slängde i oss den med ett visst mått av stolthet.

Därefter spenderade vi en massa timmar på flyget ner till Krabi. Jag, Josefine, Mattias och Lena besökte olika öar varje dag och hade ett helt fantastiskt stopp med dagliga massager, god mat och trevligt sällskap. Vi lämnade Sverige som snögubbar och kom hem ganska mycket försenade sex dagar senare som pepparkakor.

På årets sista dag avnjöt jag en god lunch med tillhörande rosévin tillsammans med Lopez på Vapiano och på kvällen var det middag med Sara och hennes kompisar Therese och Sofie ute på Tyresö. Vi åkte till Bromma på fest till tolvslaget och efter några glas rosa champagne var det dags för lite dramatik!

Låt 2011 börja och blir ett fantastiskt år för oss alla!