Underbart

Kom nyss hem från en lååång powerwalk. Är jättesvettig men jag har inte orkat gå och duscha än. Skulle verkligen behöva äta nåt också men orkar bara inte gå och göra nåt. Dessutom börjar klockan bli så mycket!

Gårdagen var helt underbar! Vi låg och solade och badade i Tsambika i flera timmar. L-A och Monika hade med sig en kylbag med lunch också så medan jag och Monika badade lite så fick L-A i uppdrag att göra i ordning den. Baguetter med tonfisk och majonäs! Mums. Det kändes jättelyxigt att ligga där på solstolen och äta lunch och dricka cola. När vi hade fått tillräckligt med sol (jag brände mig nästan lite (!)) och bad för dagen körde vi upp till Filerimos och gick upp i korset och beundrade utsikten. Vi passade på att handla lite på hemvägen också innan jag körde in dem på deras hotell och jag åkte hem för att duscha och göra mig i ordning. Kvällen avslutades med en god middag på Rustico. På vägen dit sprang vi  in en snabbis på Zara och jag fyndade en solklänning som jag kikat på redan när jag var på GC. Den var på rea nu och jag blev jättestolt över mig själv som stod emot frestelsen på GC och fick den så billigt. Jojo, sedan glömde jag påsen på Rustico innan vi gick därifrån. Typiskt. Glömde ringa dit idag för att höra om den vad kvar så jag får väl göra det imorgon istället.

Imorgon är jag halvledig, har bara service på förmiddagen och sedan ska jag hänga med de där Göteborgarna lite mer :) Åker nog tillbaka till deras hotell ner servicen är slut slöar lite vid poolen.... ;)

Mmmm

Mmmm....Har precis avnjutit en portion havregrynsgröt med äppelmos och mjölk till frukost framför ett avsnitt av Scrubs. Monika (min pappas kusin) och Lars-Anders kom hit i söndags och med sig hade de bland annat havregryn och äppelmos som jag beställt. :) Snart ska jag gå till kontoret och hämta en bil sedan ska jag hämta upp dem och vi ska åka en sväng. Jag tror vi åker ner till Tsambika, min favoritstrand här på Rhodos! Så vem vet, innan dagen är slut kanske till och med jag har fått lite solbränna?

Nu ska jag ta på mig bikinin och en tunika och sedan bär det av!

Långtråkigt

Sitter i servicecentret, har haft öppet här en timme nu och under den tiden har det kommit ett par gäster. Har en timme kvar innan det är dags att slå igen portarna och gå hem för dagen. Oj, i samma stund som jag krev det där så kom det faktiskt in två till gäster. Fortsätter det såhär kommer jag ju att vara helt slut innan klockan slår sju. ;)

I går hade vi staffmeeting och efter det åt vi buffé på vårt Blue Village och jag måste säga att det var faktiskt en riktigt bra buffé. Vi stannade och såg showen också och det var väldigt trevligt. Så middag och show där känns verkligen som något vi borde göra oftare! Jag hade inte sett Bamses vänner in action tidigare, men de var faktiskt där! Både Skalman, Vargen och Lilleskutt! Bamse har jag liksom träffat en del förut eftersom han höll till här ganska mycket förra året också :P

Annars har vi fått en ny Bamseledare hit till Rhodos. Mikaela kom i torsdags natt, men det var som man säger lite fel i kommunikationen så det var det inte riktigt någon som visste att hon skulle komma så hon tog in på hotell för natten och lyckades tillslut hitta oss i fredags. Hon ska vara guide nu i början så hon sitter faktiskt också här på kontoret med mig i skrivande stund.

10 minuter kvar nu, hur stor är risken att det kommer en till gäst? Spänningen är olidlig, får se om jag lyckas styra upp ett vad här!

Dansk för en natt

Igår var vi bjudna på Rustico, en av mina absoluta favoritresturanger här på Rhodos. Vi åt och drack väldigt gott innan vi gick på Sand för några drinkar innan vi styrde stegen vidare mot bargatan. Vi hade grymt kul och dansade och drack och skrattade kvällen igenom. Jag kan inte riktigt säga hur klockan kunde bli så mycket men jag och Sarah var kvar till stängning på Colorado och jag är nästan säker på att vi planerade att gå hem, men på något sätt hamnade vi i Ixia! Vi blev lovade att det var efterfest men det var det icke! Det var bara två killar där och jag och Sarah var danska flickor hela natten. Haha, vi låtsades seriöst att vi var danskor och pratade danska hela natten. Och när jag var på toaletten så försökte den ena killen få Sarah att gå så att jag skulle bli tvungen att stanna (?) för det skulle nog hända, haha. Vi lyckades i alla fall ta oss därifrån tillslut, men vi var inte hemma förrän kvart över åtta imorse, fortfarande jättefulla och redo för en riktig efterfest, men de kan vara ganska svåra att hitta den tiden ;) Idag har jag legat däckad i sängen i princip hela dagen. Och i mitt halvsovande bakistillstånd har jag dessutom drömt på danska hela morgonen/dagen. Oh my god. Om det är såhär säsongen börjar vågar jag inte ens tänka på fortsättningen...

Semesterkram

Jag har lyckats komma in på ett nätverk hemma i mitt eget rum! Wiii jag är överlycklig! Jag har testat förut men då har det aldrig gått så nu vågar jag knappt röra mig av rädsla för att råka koppla ifrån. :) Grymt skönt, hoppas det håller i sig!

Igår så var det söndag och därmed flygplatsdag igen. Jag var där länge på dagen och på kvällen var det tänkt att jag skulle åka hem med sista flyget, Luleå, men de båda andra flygen var försenade och Luleå kom före utsatt tid så jag fick åka hem först istället! Helt okej. :) När vi kom in i Rhodos stad med bussen blev jag först nästan rädd för det var sådant liv på gatorna och polis och sådant,  sedan insåg jag att det var poliseskort bara, hela Grekland firande ju vinsten i basket! Lyckades precis komma in hemma hos mig utan att hamna i kavalkaden men när jag väl kom upp på min våning så var det så fruktansvärt högljutt så man kunde nästan tro att hela tåget var inne i huset, så jag sprang ut på balkongen och då gick de förbi precis nedanför. Jag tog faktiskt lite bilder men batteriet i kameran tog slut så jag får visa er min ovanliga utsikt någon annan dag. :)

Idag har jag haft välkomstmöte tillsammans med Christina, men det är så grått och regnigt väder så gästerna var inte riktigt på humör. Och inte vi heller för den delen. Även om jag faktiskt fick Christina att gå med på att göra semesterkramen den här gången! Men man blir faktiskt väldigt lätt påverkad av vädret! Dessutom har jag så ont i mina fötter så att jag knappt kan gå. Mina transferskor har blivit lite för stora, de är av skinn så de har töjt sig en del så jag har börjat få lite skavsår av dem. Sedan var jag och Tessan ute på långprommis både i lördags och igår, och jag hade på mig mina nya träningsskor som jag köpte när jag var hemma på destbyte och efter prommisen igår så har jag sådana sjuka skavsår att jag knappt kan gå! Har fått en vattenblåsa under foten bla, och det är den som är värst, trots att jag har stuckit hål på den.  Fyyyy! Dessutom har jag varit tvungen att ha på mig transferskorna hela dagen idag. :(

Hoppas det blir bättre tills imorgon för då ska jag nämligen studda vår Lindos med buss-utflykt. Det gjorde jag förra året med, men då var allt så nytt då och man var så förvirrad, så det ska bli roligt att få göra det igen. Sedan har vi ändrat lite i vår Marmaris-utflykt så vi ska åka dit på onsdag. Sedan är jag halvledig på torsdag och helledig på fredag. Med andra ord har jag en riktigt bra vecka framför mig! Och jag hoppas att jag får stanna kvar här, imorse hade jag en riktigt otäck mardröm faktiskt. Jag drömde att jag helt plötsligt fick byta destination och lämna Rhodos. Jag tror inte ens att jag behöver nämna vart jag hamnade... Tack och lov var det en dröm och när jag vaknade så var allt som det skulle igen. Puh! :)

Jag är jättehungrig nu och skulle verkligen behöva få i mig lite mat, men köket är upptaget. Man får inte plats så många personer samtidigt i vårt pyttekök. Oj, nu kom Tessan in och tänkte bjuda på mat. Ja tack säger jag till tonfisksallad!