Sjukhusbesok i Nha Trang

Vilket aventyr! Igar morse efter att vi skumpat pa en buss hela natten fran Saigon till Nha Trang sa skaffade vi oss ett hotellrum och jag gick och kissade. Onodig information kan man tycka, men det kom typ bara blod och gjorde sa ont sa att jag nastan dog. Sa da var det bara att aka till Sjukhuset! Vi som hade tankt sloa och bada och sola och kanske sova en stund innan vi tog tag i aventyren den dagen.

Pa sjukhuset sa fick jag hjalp pa en gang, lakaren kunde ingen engelska och inte sjukskoterskorna heller, de stapplade sig verkligen fram med nagot ord i taget. Men jag har nog anda aldrig varit med om att fa snabbare hjalp i Sverige! Pa en gang satte de igang! Forst tog de tempen och sedan forstatte de med att ta blodprov pa mig. Hualigen tankte jag, tank om jag far HIV eller dor av smartan, men som som skoterskan sa, det kandes inte mer an ett myggbett. Och Sprutan var ny och steril, tack och lov! :) Sedan fick vi folja med en annan skoterska till en annan avdelning dar de gjorde ultraljud, men darifran skickade de ivag mig med order om att dricka jattemycket och sedan komma tillbaka om ca 2 timmar eftersom blasan var tom sa hon inte kunde se nagot. Samma gallde urinprovet. Sa det var bara att ge sig ivag! Frukost tankte vi och at lite nudelsoppa med kyckling och jag drack tills jag nastan sprack! (Antligen lite fina rim!)

Jag vill varna kansliga blogglasare for kommande bilder som kan uppfattas som stotande.
Barn bor se dem i Vuxens sallskap.




Nar vi kom tillbaka till sjukhuset sa fick jag ganska snart gora ultraljudet och det sag ut som att urinblasan var infekterad vad vi forstod (Jag hade ju redan gett mig sjalv diagnosen urinvagsinfektion i samband med mina tidigare plagsamma droppar.) Men de ville vanta pa blodprovet och pa urinprovet. (Det var ett aventyr i sig, jag fick kissa i en liiiiten flaska med en oppning pa kanske 5mm. LATT!) Sa vi fick aterigen ge oss ivag en svang. Vi akte tillbaka till hotellrummet en stund och at lite till, youghurt och lite kex med ost. "Den glade kon" ar en hojdare har! Finns overallt. :)

Nar vi sedan gav oss tillbaka till sjukhuset aterigen efter en hemsk diskussion med en puckad taxichauffor sa hade mina provsvar kommit. Och vad vi forstar sa ar det urinvagsinfektion som ar problemet. Sa nu ater jag 6 piller morgon och kvall plus ett pa eftermiddagen. Mitt kiss blir aven gront av alla piller sa AnnaMia ar lite avis. Nar vi vantade pa att lakaren skulle komma och beratta hur det var och sadar sa bara satt han och stirrade ratt fram, kollade pa nagot papper nagon gang, och forsatte stirra. Sa vi passade pa att ta ett kort pa honom fran det "undangomda" stallet vi satt pa. (Har snackar vi inga rum dar man blir undersokt eller, som hogst ett skynke pa
 ena sidan. :)) Har nedan kan ni se hur mycket piller jag ska stoppa i mig pa en vecka samt kvallsransonen. Ovan namnda doktor tror jag att ni alla kommer att forsta vem det ar.

 



For att aterga till tiden innan aventyren och upplevelserna borjade pa riktigt sa gjorde vi faktiskt Saigon ocksa. Vi gick ut for att ta nagra ol (ett aterkommande tema) och det slutade med att vi kom hem pa morgonkvisten. Roligt hade vi i alla fall! Vi satt och drack ett par ol helt oskyldigt nar servitrisen kommer fram med tva till, da var det ett par killar som hade skickat ett par ol till oss. Jajja, tankte vi, orka ga dit och satta oss? Sedan tog det inte sarskillt lang stund innan samma servetris kommer fram med en lapp! Det stod nat i stil med "What's our best ice-breaker? What about a polarbear on thin ice?" sa vi skickade tillbaka att vi kanske inte skulle skriva en lapp, men sa gar vi inte i tvaan heller! Hursomhellst sa gick vi over och det var ett par riktigt trevliga killar faktiskt, Simon and Garfunkel. Eller kanske Adrian. :) (Och ja, jag kanner mig som en bilforsaljare nar jag sager ett par riktigt trevliga killar.) Men de var trevliga och efter ett tag sa gick vi upp pa overvaningen och dansade, jag fjantade runt som vanligt och latsades att jag var Beyonce och blev nastan stalkad pa kopet. Nar vi tillslut bestamde oss for att ga (vi skulle till krigstunnlarna pa morgonen efter, 8.00 skulle bussen hamta oss och vi skulle checka ut innan och hade inte ens borjat packa ihop oss) sa foljde en kille med ner och berattade att "I love you, I need you, I can't leave whitout you", jag forsokte forsakra honom om att han nog skulle overleva, men han trodde nog inte det for sedan foljde de efter oss nar vi borjade ga till vart guesthouse, sa vi vande om och funderade pa att hamta vara nya vanner, Kanada-Adrian och lilla tyska Simon, men vi sprang in och gomde oss pa ett stalle dar man kunde boka turer istallet nar de kollade bort, och dar latsades vi att vi funderade pa att aka pa city-turen men ville fundera. Sa vi kom tilslut hem i tryggt och sakert.)Hemma hade vi kvar en massa rester av vart daliga-vader-frossande sedan dagen innan sa vi forstatte med det en stund innan vi gick och lade oss.





Dagen efter var vi ju som sagt och kollade pa krigstunnlarna. Verkligen intressant.



Och roligt...





Kommentarer
Postat av: Catharina

Hej!
Såg att du hade fått UVI, jag har haft det 3 ggr och det är inte kul.. sista gången hade jag njurbäckeninflammation och det gör så ont att man inte kan gå och då hade jag blod i urinet. Hoppas du bättrar dig med dina färgglada piller du fick :) såg så knasiga ut...

2007-11-09 @ 14:04:18
URL: http://www.elincatharina.blogg.se
Postat av: Ida-Marie

Tycker synd om dig!! Hoppas du blir pigg snart igen men med alla de där drogerna (?) borde du ju piggna till snabbt ;-) Ta hand om dig!!

2007-11-09 @ 14:48:21
URL: http://mimmpan.blogg.se
Postat av: Ika

Huvaligen stumpilumpan! Inte kul!! Vad bra att de tog ultraljud också - vi har ju inte så positiva erfarenheter av blodigt kiss... (undrar förresten om det finns nå'n med positiva erfarenheter av det, hmm) Kramar i massor och hoppas att pillren ger några roliga biverkningar - nu när mamma förbjudit dig att dricka starkt :0)

2007-11-09 @ 18:36:36
Postat av: Chris

Hej Lina ! Ville bara upplysa dig om att jag följer din blogg frenetiskt och GUD så avundsjuk jag är på er! (ja kanske inte på ditt blodiga kiss) men på resan! Krya på dig och ha skoj! kramar

2007-11-09 @ 20:29:50
Postat av: Cecilia

Men Gumman då! Har du fått tagit en massa sprutor redan innan du for oxå nu. (eller nålar) same shit but diffrent.. Jag lider verkligen med dig! Är lite avis på solen och sandstränderna! Är lite sotis på kisset också. Det skulle vara kul att lämna spår efter sig i snön här hemma i Sundsvall efter krogen ;) Kram!

2007-11-10 @ 17:06:30
Postat av: [email protected]

Retur!

Ajdå. Låt juh inte alls trevligt.. Krya på dig btw när ska ni prova surfning då?

2007-11-11 @ 17:21:32
Postat av: [email protected]

Retur!

Ajdå. Låt juh inte alls trevligt.. Krya på dig btw när ska ni prova surfning då?

2007-11-11 @ 17:21:52
Postat av: Sara

Mä, får man smarties som medicin där? Nu vill jag också bli sjuk i Thailand :) Ha ha...undrar du inte vad allt är? Det borde väl räcka med EN medicin dvs pencillin?...kan man tycka..

Hoppas du kryar på dig i alla fall.

2007-11-14 @ 19:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0