Tigrar och Mmm....munkar...

Vi kom till Chang Mai imorse, efter att spenderat natten pa taget. Vi akte 1:a klass sa vi hade sovkup'en for oss sjalva. Vi har nog inte sovit battre pa hela resan, det ar sa sovande att aka tag. Det var lite vemodigt att ta bussen ner till Bangkok och taget igen fran Kanchanaburi, for vi hade det verligen bra dar. Bodde pa ett jattemysigt guesthouse som hette "Jolly Frog", jattefin grasmatta utanfor med hangmattor och stolar man kunde sitta och sola i. Jag har aven promenerat och lekt tag pa Bron over RiverKwai. Det var roligt. Mest att leka tag och knappa kort pa gubben som sov i lilla baten under bron. Och att kolla pa turisterna som jag ocksa lekte var tag. Sedan var vi ju ocksa och kollade pa tigrarna. Det var val inte riktigt som jag  tankt mig. De satt ju fast och vi missade stortigrarna, dessutom hade en av skotarna attitydsproblem vilket var lite jobbigt. Men munkarna verkade trevliga. (Mest munkarna vi at pa den nightmarket vi var pa efterat.) Tessutom fick vi klappa smatigrarna lite, det var mys, men det var inte riktigt under den formen jag hoppats.

                                       



I Kanchanaburi traffade vi ocksa tva trevliga tjejer fran Ostersund som vi at middag med bada kvallarna, andra kvallen skulle vi dricka lite ol och sadar hade vi tankt och da tog de med sig ett par fran Lulea som de hittat pa sitt hotell. Sa vi hade jattetrevligt aven fast Ostersundstjejerna var tvugna att ga hem tidigt for de skulle ut pa en dagstur dagen efter.

Tiden gar sa fort! Vi har varit borta mer an halva tiden, mer an en manad, och har sa mycket kvar att gora och att se sa nu ar det planering som galler! Idag har vi varit pa vanlig marknad och nightmarket (mamma, allt ar logn jag hare sjalvklart inte shoppat nat, det ligger inte i min natur ;)) sa vi har nastan shoppat ihjal oss. Inte bara till oss sjalva dock, lite julklappar ocksa. :) (mamma, allt ar logn jag hare sjalvklart inte shoppat nat, det ligger inte i min natur ;)) Dessutom sag vi ett tempel som vi kikade in i. Vi lamnade ett bidrag utanfor ocksa sa det kandes lite mer rattfardigat.

Nu sitter vi i alla fall har i Chang Mai och har trivs vi ocksa som fisken i vattnet. (I Thailand verkar det vanligare :)) Vi valde att bo pa ett guesthouse dar vi faktiskt har pool sa idag lag vi vid den och lapade sol, det var skont som omvaxling. Det var ju evigheter sedan sist! Har planerar vi att gora en tvadagars trecking (en overnattning) samt ga en matlagningskurs over en dag. Dessutom ska vi ivag till Laos i nagra dagar, upp till Pie (som verkar hur harligt som hellst) och Mae Hong Song och titta lite pa de langhalsade kvinnorna innan vi aker tillbaka soderut for lite mer sol och bad!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag är helt lugn vet att du inte gillar shopping!Tycker att tigrarna är tillräckligt stora. Stressa inte för att hinna allt utan njut av livet.Ha det underbart!!!

2007-11-19 @ 13:23:04
Postat av: Pappa

Jag håller med dej, dom ser ganska små ut. Hade dom överhuvudtaget några tänder och klor. Dom ser iaf vackra ut. Nu ska jag också berätta att Vemdalen är redan öppet med c:a 50 cm snö så det så. Ha´re!!

2007-11-19 @ 14:15:30
Postat av: Monica

Hej igen! Ser allt ni gör framför mig. Har ju också upplevt detta, vilket är fantastiskt. Förstår att ni inte gillar att shoppa. Ha Ha! Jag tror att det är billigast där ni är nu jämfört med hela Thailand. Var rädd så du inte spräcker ryggsäcken. Ha det fortsatt underbart! Kram!!!

2007-11-20 @ 12:21:19
Postat av: Ika

Vad spännande med matlagningskurs! Vi har redan planerat att du ska få bjuda oss alla på hemlagad Taimat någon dag i julhelgen - blir en trevlig omväxling från skinkan! Jo, osså verkar ju tigrarna också lite spännande (fast inte som mat...) - tycker nog att de ser ganska läskiga ut även om de är små. Kan nog bitas ändå ;) Puss, puss

2007-11-22 @ 20:47:44
Postat av: Elin

Tack för vykortet Gumman!!

2007-11-23 @ 22:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0