Koh Wai - Koh Maak - Koh Kong - Pnong Peng

Vi akte fran Koh Chang direkt till Koh Wai och dar stannade vi tre natter. Vi bodde i en valdigt enkel hydda men madde hur bra sam hellst. Det finns tva stallen att bo pa pa denna o och vi bodde pa Paradise, och det kandes som att vi hade kommit dit. :) Jordens paradis. Vi langtar redan tillbaka! Trots att det inte finns mer att gora an att bada, snorkla, sova och ata. Hur lungt som hellst. Darifran akte vi till nasta o, Koh Maak. Det var okej, men inte alls som Koh Wai. Det kandes lite som en spokstad eller nat, den var liksom under uppbyggning. Exploateringen hade borjat men inte mer, stranderna var inte vita och mjuka som pa Koh Wai, vattnet var inte lika turkost osv. Byggarbeten holl pa precis overallt och de forberedde sig nog mest infor sasongen sa allt var inte oppet heller. Men det var helt ok anda. Vi lyxade till det och bodde i en valdigt fin Bungalow pa ett stalle som hyrdes av en svensk kille, Peter hette han. En trevlig kille. Och det fanns en trevlig bar bara ett par hundra meter fran dar vi bodde och den hade god mat och valdigt trevlig stamning. Det ar nog den baren/resturangen som vi kommer att sakna fran den on. :)

Vi stannade tva natter pa Koh Maak och sedan ville vi ha aventyr sa vi bestamde oss for att aka till Kambodja eftersom det ligger valdigt nara. Sa nu sitter jag har, i huvudstaden Pnong Peng. Igar akte vi speedboat fran Koh Mak, till fastlandet, sedan akte vi buss till gransen och overnattade pa Otto's place i Koh Kong. Efter att vi blivit totallurade av en "taxi-chauffor" och till sist betalade 800 Bath for taxin, vilket ar nastan 200 kr! Sjukt men vi ville ju ha vara ryggsackar som lag i bagaget osv.. Dessutom var det flera som skulle ha dricks vid gransen for det ena och det andra som de inte sagt nagot om, sa nu later vi ingen gora nat som vi inte kommit overens om ett pris med! Fy sjutton! Otto var i alla fall tysk men trevlig och rummet var lite smaackligt och vi kande oss ganska osakra eftersom det hade varit en ganska omtumlande resa men nu kanns det lite battre. Trots att jag har genomfort mitt livs knepigaste bussresa idag! Efter frukost och nagra sista goda rad pa vagen hos Otto sa spenderade vi ca 7 timmar pa buss mellan Koh Kong och Pnong Peng och jag vet inte hur manga ganger vi bytte buss for att de holl pa att bygga eller renovera broar sa de inte tog sig over och vi fick ga eller aka flotte, en gang akte vi faktiskt flotte med bussen! Lite nervost av och till och jag holl pa att fa ett bryt sista timmarna nar vi satt i en minubuss och han som korde den var helt sanslost inkompetent pa korning, tankte gora och gjorde de galnaste omkorningarna! Och varst av allt - tutade som en galning sa fort det var en moped pa vagen! Det sager kanske inte sa mkt om man inte var dar och vet att det nastan ar bara mopeder pa vagen! Det kryllar av dem! Jag tror vi tar taget upp till Angkor Vat...

Vi stannar nog har i Pnong Peng i ett par natter bara, det ar sa smutsigt och kanns anda osakert har i Kambodja. Dessutom vagar vi inte ata sa mkt eftersom allt kan vara hundar och ormar och insekter. (Khmererna ar helt galna nar de galler mat tydligen.)Vi ska forsoka vara lite kulturella och sadar och aka och kolla pa dodens falt imorgon och sedan blir det ju ruinerna nar vi kommer upp till Angkor Wat.

Blir daligt med bilder nu tyvarr da min kamera ar oladdad sa jag inte kan fora over nagra, ska ladda den ikvall och sedan kommer det mer sa snart jag bara far tillfalle att surfa lite! Kanske redan imorgon, internet var billigt har! ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Wow....asså nu börjar jag bli lite avis, hobby fotograf som jag är... ;)

Angkor Wat och en kamera...hur fina bilder får man inte där??! Jösses..

Låter som om ni är på en riktig äventyrsresa. Denna glömmer ni nog inte i första taget.

Ha det bra!

2007-10-29 @ 08:42:48
Postat av: Monica

Gud va jag blir avundsjuk när jag ser alla bilder. Vet precis hur det är. Visst hade jag rätt när jag sa att ingenting går upp mot Thailand. Och ni har bara varit i 2 veckor än. Tänk va mycket ni kommer att uppleva resten av tiden. Var rädda om er. Kram!

2007-11-01 @ 10:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0