Äntligen hemma

...Är ju ett välkänt teveprogram, men även jag är Äntligen hemma! Och det är så fantastiskt skönt. Än så länge har jag bara umgåtts med min kära familj och tagit det lugnt. Det är så skönt att få rå om dem lite och speciellt alla mina syskonbarn. Shoppat lite har jag ju självklart också hunnit med, men inga julklappar än så länge dock. (Förutom till mig själv vill säga ;)) Vissa kanske skulle kalla det idioti, men jag ska inhandla ALLA mina julklappar imorgon. Med andra ord tar jag bilen till Sundsvall tidigt imorgon, alltså dagen före julafton, för att göra det de flesta började med för en månad sedan i alla fall :) Men jag har förtröstan.

I går tog mammsen och jag en långpromenad i snön, det går inte ens att beskriva hur härligt det var. Vi hade med oss Segkakor och varm choklad. Precis som en vinterdag ska vara! Senare på kvällen klädde vi julgranen som vi tråkat pappa så mycket för att han KÖPT! (Samma julgran som fungerade som skog när han satt och grillade kött i Garaget i lördags?!) Men den blev faktiskt sagolikt fin, en riktig Disney-gran. Men sedan är ju faktiskt jag och mamma tungviktare när det gäller att pynta också. ;)

När jag först kom hem till Sverige kände jag mig lite lurad, för alla har pratat om hur vackert det är och vilken fantastisk vinter de har. Men när jag kom till Umeå var det plusgrader och regnade. Men det har definitivt tagit sig sista dagarna och nu är det lika fint igen. Med massor av snö! :)


Pappa grillar vid granen i garaget.    

Nu ska jag gå och lägga mig och sova i MIN säng så att jag orkar upp och köpa några julklappar imorgon!

Kommentarer
Postat av: annamia

vad mysigt ni såg ut att ha det :). Det var ju en jättefin gran! vi ses någon dag. Hoppas julklappshandlingen går fint. Puss

2008-12-23 @ 10:01:56
URL: http://annamias.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad kul att du fick snö! Det närmsta jag kom var frost på rutan;)Men what to say, Stockholm i ett nötskal.

Ikväll ska jag och Lina ha bridget jones kväll, vi kommer sakna dig!

Njut av tiden där hemma!

Puss och kram!

/S

2008-12-25 @ 14:51:53
URL: http://sandballs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0