Snart "hemma"

Då var både andra och tredje advent förbi och endast en dag återstår innan jag tar mina väskor, sätter mig på bussen till LPA flygplats och tar flyget vidare till Umeå där min kära syster Ika ska hämta mig på onsdag eftermiddag. Ingen kan föreställa sig hur underbart det känns, jag har inte varit hemma sedan femte April. Det är närmare nio månader sedan. Det känns lite overkligt, för även om det på något sätt känns som igår så känns det ändå väldigt främmande och väldigt, väldigt avlägset. Jag har inte ens något "hem" "hemma". Gullgård är ju självklart alltid hemma, men mitt hem sedan sex år är inte längre mitt, och det känns helt absurdt på något vis. Att någon annan bor i min lägenhet. Att den inte är öppen för mig. Men jag tror ändå att jag kommer att få en helt underbar semester.
Bara jag får träffa er jag älskar och saknar så kommer jag nog att känna mig som hemma! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0