Juldag = kuldag

Igår var det juldagen och då säger ju traditionen att man ska gå ut och roa sig. Detta gjorde även jag, dock inte på Mittis i Ånge som jag brukar utan jag åkte österut till mitt kära Sundsvall och gick ut med Linda istället. Sjukt dyrt var det att gå in. Som bekant arbetar jag som reseladare och bor alltså inte i Sverige, och seriöst, betala för att få komma in på krogen för att sedan betala för drinkar? Vilket idiotiskt påhitt. Hursomhellst, vi gick först på Stadshuset men där kunde vi inte vara länge eftersom vi kände oss förskräckligt gamla båda två! Det var bara kids där. Fast detklart, man hade kanske kunnat få sig ett och annat ungkött på kroken. Haha,

Vi begav oss i alla fall vidare till Oscar´s (Där vi tack och lov slapp betala inträde, nämde jag att jag är reseledare? Min lön är med andra ord nästan obefintlig. Man skulle kunna kalla det månadspeng istället, det vore mer passande.)

Sedan när man väl ska köpa sin öl/drink eller vad man nu ska dricka så är jag väldigt nära att fråga om jag inte har någon rabatt? (På engelska förstås, jag är ju trots allt RESELEDARE! Men jag gjorde inte det, så jag är redan ganska välanpassad till det svenska samhället. Det är ju så med oss RESELEDARE, vi är så fantastiskt anpassningsbara.)

Hur som hellst, några glas vin/drinkar/shots/öl för mycket blev det för både Linda och mig och idag har vi ätit pizza och haft en härlig dagen efter-ångest. Precis som det ska vara. Det hör liksom till. Jag hade i alla fall på mig min nya svarta, heta klänning från MQ och höga klackar. Och Linda var en tiger i min leopardklänning! Haha nä, nog med katter! Snygga var vi i alla fall :) Och det var lika underbart som vanligt att hänga med Lindis! Jag hoppas att hon snart kommer och hälsar på mig på Grancan.









Kommentarer
Postat av: Lindis

Men gu vad snygga vi är... du ser så sjukt ung o fräsch ut bredvid en tant som mig ;-) Puss på re o det blir mindre sprit nästa gång (hoppas jag) =D

2008-12-29 @ 19:23:31
Postat av: Stefan

Håller med dig Linda.... ni är riktigt snygga! Men det är ju ingen nyhet direkt.... =)

2009-01-31 @ 18:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0