Back to where it all begun

2008-10-01

Värdlens sämsta bloggare heter Lina och undertecknad har tillbringat det senaste halvåret på Rhodos i Grekland men nu är jag tillbaka på Gran Canaria. (I alla fall på väg till, i själva verket sitter jag på ett café på Madrids flygplats och dricker öl med lill-Jeppe.) Man skulle kunna göra ett konstaterande här; Det är bara människor med hyfsat händelselösa liv som bloggar kontinueligt - Vi andra har helt enkelt inte tid! Men jag ska försöka få ett lite tråkigare och mer händelselöst liv på GC än jag har haft på Rhodos eftersom jag vet att ni vill veta hur denna globetrotter har det när hon utforskar världen.


Och av samma anledning tänkte jag sammanfatta min säsong, so here it goes!


Rhodes - Summer 2008


Sist jag bloggade så nämnde jag att jag ville ha besök och jag har definitivt fått min beskärda del av besökare. Först ute var mamma och våran granne och vän Per-Arvid. Det var riktigt trevligt att ha dem här, min mamma överraskade mig redan i maj även om jag lyckades luska ut hennes planer dagen innan hennes ankomst när jag råkade se en lista med hennes namn när jag packade välkomstmaterial.


Min älskade AnnaMia kom på besök inte långt därefter och med sig hade hon Linnéa. Jag och Terese träffade dem så mycket vi kunde och hade bland annat ett par riktigt trevliga utgångar tillsammans med dem. Den ena slutade dock i ett slagsmål inne på en toalett på Toxic. Det var riktigt spännande. Ähum. Jag och Linnéa var ganska blåslagna efteråt och Terese tvättade händerna - så henne kan man lita på! ;P Haha. Hursomhellst, ingen hade väl kunnat tro att min AnnaMia hade en bebis i magen när hon var här men det hade hon i alla fall, och glad är jag för det så jag tänkte faktiskt officiellt gratulera dem nu när jag äntligen bloggar:


Grattis AnnaMia! Och Robin!


Åhh det är så spännande och jag är sååå ledsen att jag missar allt :(


Därefter kom min kära vän Linda och hennes Clara. Det var också sjukt mysigt, de kom också som en överraskning sådär från en dag till en annan. (När Linda lyckats få tag på mitt telefonummer :)) Vi for bland annat till Petaloudes (Fjärilsdalen) och kikade på fjärilar i massor. Vi hann med lite sol och bad också och en tur till Marmaris där de fick beskåda mitt fantastiska guidande. ;)


Ett ordentligt besök fick jag den sjuttonde Augusti då mamma, pappa, min syster Pilla och hennes Pär och Felicia och Anton kom. Vi hade en härlig vecka. De bodde på ett hotell som jag är ansvarig för servicen på så de bevittnade mitt välkomstmöte. De följde också med mig på en utflykt, "En dag på havet" och dessutom var jag ledig fyra (!) dagar den veckan så jag låg med dem vid poolen på hotellet en ganska stor del av den tiden. Och jag måste säga att det var riktigt härligt att ha dem här. Det enda som fattades var Ika med familj.


Nu skulle jag ganska gärna komma hem en sväng faktiskt. Åtminstone en vecka. Ha varma höstkläder på mig och bara sitta inne en hel dag för att det regnar ute och för att jag skulle kunna. Och kramas med er alla! Och se när Signe går vilket jag helt har missat. Hon kunde ju inte ens stå när jag åkte. Och se Elins bebis, för Alfons har ju kommit och han har jag ju också missat. Herregud. Bra jobbat Elin, kom och hälsa på och visa upp honom. Det ska ju börja resas i tid ... ;)


Åhh, sidospår. Mitt sista besök på Rhodos fick jag av Claes och hans kompis Alex. Det var trevligt, även om det märktes att de kom i slutet av säsongen eftersom jag var lika död som bargatan var. Bargatan som har varit överbefolkad hela sommaren var nu ungefär lika het som utelivet i Fränsta. Men det var trevligt att ha dem på besök i alla fall. Även om jag skämdes lite över vädret och sådär. Hade kanske kunnat ta hand om dem lite bättre om jag haft någon ork över huvud taget.


Sådär, då var besöken avklarade. Då väntar jag bara på nya ;)


Men framförallt har jag ju faktiskt jobbat den här sommaren och jag har haft ett underbart team. Vi har haft det sjukt bra! Både på jobbet och hemma.Vi har jobbat väldigt mycket och hårt men det jämnar ut sig. Så det kändes väldigt vemodigt att lämna dem inatt, det måste jag säga. Jag och lill-Jeppe är ju nästan först. Det är bara chef-Eric som redan åkt, och han åkte förra söndagen.


Den här sommaren har alltså gått i arbetandets tecken. Men också i festandets (Förstås, vi är ju inte mer än unga människor och vi befinner oss på Rhodos, Hallåååå!), mysandets (när man är långt borta behöver man faktiskt lite närhet, då får man ta sina kollegor. Det har varit mycket massage, ryggkliande och pillande med varandras hår.), matens (det är ju så god mat i Grekland, fan, tur att jag ska till Spanien nu där det inte alls är någon god mat). Jag kan bara hoppas att min säsong på GC blir hälften så bra som den jag har haft på Rhodos. Även om den har varit jobbig på många sätt också, med sjukhusbesök, skogbränder och jordskalv.

På återseende. Jag lovar att det inte dröjer lika länge till nästa uppdatering. :)


Kommentarer
Postat av: annamia

Jag kollar säkert in på din blogg varje dag för att se om du skrivit nånting, men inte. Hade nästan gett upp hoppet när det plötsligt låg ett nytt inlägg i din fina rosa blogg. hihi. Jag hoppas du får det iallafall lite tråkigare på Gran canaria så jag vet att du lever och så, iaf via bloggandet :). Saknar dig massor!!! Men du behöver inte sakna vädret, regn, regn och åter regn. puss älskling!

2008-10-05 @ 22:32:14
URL: http://annamias.blogg.se/
Postat av: Clajb

Men vi hade så skönt och roligt =) dina skämt med alex går inte av för hackor hehe :p Då väntar jag bara på en ny inbjudan till solen =)kramisch!

2008-10-06 @ 08:11:20
Postat av: Cilla

KOM HEM!!!!

2008-10-26 @ 21:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0