Puerto Rico by night

Har jag hunnit testa på ett par gånger nu. Igår sov jag hela dagen men jag hade trevligt kvällen innan iaf :) Fast jag förstår ärligt talat inte hur pojkarna i mitt team orkar gå ut som de gör. Själv är jag ju en bitter gammal hagga men de är väl fortfarande unga och fräscha helt enkelt. Jag har aldrig känt mig så gammal som när jag gick ut med dem faktiskt. Jag satt typ och rodnade hela kvällen. Inte hjälpte det att min kära roomie Sandra hade suttit och mobbat  mig hela kvällen för att jag snart fyller 23. (Här vill jag också tillägga att det faktiskt är fem månader kvar innan jag blir så gammal. Då kanske det dock blir aktuellt att åka hem till sundsvall, stadga sig och skaffa barn eftersom alla andra verkar göra det.. haha, nä det är nog ingen risk, jag ska ju lura någon jävel också och bara det lär ju ta några år.)

Det är så skönt att min Tessa är här i alla fall även om jag inte hunnit umgås så mycket med henne än. Men bara att ha henne på samma ö känns bra. :) Dock höll jag ju aldrig på att hitta henne när jag skulle hämta henne. Hon började till och med tro att vi glömt henne men det var bara jag med mitt fantastiska lokalsinne som var i farten. Fast jag hittade faktiskt på en gång till flygplatsen och var i tid dit, det var bara till själva ankomsthallen jag inte hittade, men hey - jag är ju bara guide ;) Haha, men det var svårt att köra dit faktiskt och jag kan ju ingen spanska vilket i princip är det enda språk någon snackar på den här ön. Si. Hahaa.

Inatt ställer vi om klockan, såå skönt! Äntligen FÅR man en timme extra. Fast det är jobbigt att det blir så mörkt. Det är ju mörkt på morgonen redan nu. När vi kom kunde vi typ sitta på balkongen och äta frukost på morgonen och det var ljust. Nu är det mörkt och vi sitter inne vid vår bardisk och äter våra flingor. eller också slår vi på stort och sitter i vår soffa. Ikväll har vi suttit och surrat, ätit chips och planerat Lucia-tåg hela kvällen i just den soffan faktiskt.

Sandra hade varit så gullig när jag kom hem för några dagar sedan. Hon hade städat vår lägenhet så den var jättefin också hade hon gjort en skylt som hon satt fast på vår ytterdörr. "Välkommen till Norrlands Guld och Stockholms Stolthet". Det är vi det. ;)


Tänkte faktiskt lägga ut lite bilder på vår stud-tid här på Gran Canaria. Se och njut, det är ju inte varje dag det kommer upp bilder på världens bästa LinaPina!

    

Så om det är någon som har funderat på hur jag fick rollen som Kamel i "Rövarna i Kamomilla stad i 15årsålern så har ni svaret här ovan...


Och såhär såg det ut när jag anlände till Gran Canaria, hyfsat sliten efter att ha rest hela dagen då jag och min lill Jeppe missade första anslutningen från Athen...

 

Lite mer studbilder ... Linslus jag veeet.

  



På gallerbilden var vi faktiskt inlåsta på riktigt. Vi fick fråga en måttligt glad bakfull kvinna om att släppa ut oss. Hade hon inte gjort det hade vi nog suttit bakom galler än i dag...

Godnatt och glöm inte att ställa om klockan så att ni till exempel skulle råka missa ett välkomstmöte i morgon eller något lika fasansfullt!

Kommentarer
Postat av: Clabbe

fina bilder!!avundsjuk* här i sverige är de minusgrader ikväll huaa! ha en fortsatt trevlig resa och ta väl hand om dig.... RUTTI KRAM!

2008-10-26 @ 01:24:07
Postat av: Pilla

Härligt med lite bilder, då har F nåt att kolla på när hon kollar din blogg. Vi får pratas nån dag:). KRAMAR från oss alla!

2008-10-26 @ 11:09:39
Postat av: annamia

sådärja :) mer bilder vill vi ha! hoppas du mår bra! puss saknar dig!

2008-10-26 @ 14:05:58
URL: http://annamias.blogg.se/
Postat av: Ika

Störstasyster vill bara tala om att jag lever och finns och suttit en lång stund nu och försökt få ordning på MSN. Vet inte om det är jag eller Mac som är trög, men resultatet blev inge' bra... Mats får hjälpa mig när han har tid (lägger nytt golv nu i Signes hel-coola rum som är limegrönt bl.a) Längtar efter dig. Skönt att se på bilderna att du är dig ganska lik... fast det syns förstås att du snart fyller 23 :-). puss puss

2008-10-26 @ 20:27:16
Postat av: Lina

Hej min sockertopp =)

Så nu har jag skrivit ett inlägg!!

Puss

2008-10-26 @ 22:16:00
Postat av: Sandra

Har du börjat pension spara? Jag vill inte att vi ska sitta utan inkomst mitt gamla hjärtegull.

Tiden är snart inne, snart 23, snart 65.

Mohahha!

2008-10-27 @ 22:27:41
URL: http://sandballs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0