Lina - Turisten

Idag har jag haft stud på schemat hela dagen. Först åkte vi till Palmitospark. (Efter att jag ringt och skällt lite på Sandra som lånat mina skor och lämnat dem inlåsta hos en av våra grannar så jag fick leta reda på ett par andra skor.) I Palmitospark så fanns det fina blommor, fina och konstiga fåglar och fiskar, kängurur och till och med en orangutang. Plus lite krokodiler och ormar och sådant. Efter att vi varit där åkte vi till Sjukhuset vi använder i San Augustin och där blev vi också bjudna på mat. Så sjukt gott var det, jag tog oxfilé och bearneasås och bean var som den är hemma. Sjukt längesedan jag åt det innan idag. Men gott var det och jag är typ fortfarande mätt... Och lite illamående av allt bilåkande.



Bättre med illamåendet blir det ju inte imorgon då jag ska köra Islandtour. Jag är ganska nervös faktiskt. På Rhodos hade vi ju bara lätta utflykter men det här är en riktig utflykt där jag ska snacka hela tiden.  Så önska mig lycka till, det kan jag behöva.

På fredag är både jag, Sandra och Lina min granne lediga samtidigt så då tänkte vi hyra bil och börja dagen med att åka till Las Palmas och shoppa lite (bidrag mottages gärna), sedan vidare till IKEA och köpa lite som kan göra vår lägenhet lite hemtrevligare och kanske lite varmkorv och hushållsost. De har ju till och med svenskt lösgodis där. :) Sedan ska vi avsluta dagen på Atlantico och Carrefour där jag ska hämta ut linser och vi ska handla mat så att vi klarar oss i typ... en månad. Haha, blir mycket pasta och tomatsås kan jag säga. Men jag kanske lyxar till det med lite oliver också. ;)

Nu ska jag umgås lite med Sandra och vår grymma granne Lina från Motala. Hon pratar så roligt så att man nästan dör. AnnaMia, kommer du ihåg hur jag gick omkring och pratade ibland i Thai? Precis så. Haha. Men hon är väldigt snäll och söt. Blond-Lina. Jag försöker få dem att kalla mig snygg-Lina men än har jag inte lyckats.

   


Okej, nu umgås - sedan plugga - sedan sova. Puss och godnatt.

   

Kommentarer
Postat av: Stefan

ser fram emot en privat guidning sedan då? =) Miss U sweetie!

2008-10-27 @ 23:37:09
Postat av: Clabbe

Lev medans du är ung, livet går bara utför när man valt att bli gammal ;)

2008-10-28 @ 10:11:22
Postat av: lina

Åh vad gullig du är gumman.

Kul vi ska ha på fredag =)

För mig är du snygg lina =)

Puss

2008-10-28 @ 15:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0