Möte med kackerlacka

Jag ryser fortfarande av mitt uppvaknande. Duktig som jag är hade jag ställt klockan på åtta. Stiger upp på toaletten och sätter mig och kissar helt sömndrucken. Sedan hör jag ett krasande från badkaret till vänster om mig. Tittar in men ser inget. Drar bort draperiet och vad ligger i badkaret? En jättestor kackerlacka! Fyyyyy! Jag ryser fortfarande. Jaha, hur ska jag få bort den nudå? Var ju tvungen att kissa klart dessutom med en kackerlacka bara en halvmeter ifrån mig. Skyndar mig ut och stänger dörren. Sedan tar jag på mig min TUI-jacka och ett par flippflopps. Man vill ju inte möta en kackerlacka helt naken! Utrustar mig med en sopskyffel och öppnar dörren igen. Närmar mig badkaret och upptäcker att den inte är kvar! Detta är ju nästan värre än utgångsläget! Skakar lite på draperiet och plötsligt ligger den där. Jag höjer sopskyffeln och slår kackerlackan. Som blir arg och springer omkring för att skydda sig. Men jag är snabbare, jag slår och slår och slår och ser till att krossa den ordentligt så att den inte bara luras och låtsas att den är död. De gör ju det ibland. Sedan lyfte jag upp den på skyffeln och slängde den i toaletten. Då visar det sig att jag inte kan spola! Poolgubben har stängt av vattnet som han alltid gör på morgonen när vi behöver det som bäst! Och framförallt idag. Så jag stängde toalettlocket, studsade ut ur badrummet och stängde dörren. Snart måste jag gå tillbaka för att spola ner den en gång för alla. Måste bara samla mod.

Tur att det bara är en dag kvar.


Kommentarer
Postat av: Clabbe

haha fy fan, Måste ha låtet som ett mindre världskrig när du slog ihjäl den i ett badkaret =)

2009-04-15 @ 10:41:21
Postat av: Lina

Haha, ett världskrig med bara tjejer :P Fy sjutton, sjukt jobbigt att gå och kissa nu. Vet inte om jag får duscha hos någon kompis sedan kanske.. haha också måste jag städa där också. Huuu ryyys!

2009-04-15 @ 11:40:11
URL: http://linapinas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hjärtat! Vart var jag någonstans?! Det är jag som tagit hand om de där hela säsongen! Puss på dig!

2009-04-15 @ 20:18:29
Postat av: mamma

Det är värre än en liten spindel det och jag har hört dina skrik många ggr. Hoppas verkligen att du kommer med Sundsvallsflyget. Puss puss

2009-04-15 @ 20:45:41
Postat av: Pilla

Hualigen! Det lät inget vidare, men tur ändå att det inte var en stooor daggmask;). Föresten du var väldigt modig, hade det varit jag hade jag inte klarat att krossa den heller. Äckligt!! Vi ses snart. Puss puss.

2009-04-15 @ 23:36:44
Postat av: Lina

Sandra: Preciiis det tänkte jag med! Åhh, om du bara varit här! :)



Mamma: Det var det nästan. Men spindelmötet ikväll var fan nästan (!) lika illa det. Hualigen vilken otur jag har med kryp nu! Jag med. Håller tummarna :)



Pilla: Haha, det har du rätt i, allt är relativt ;) Tack! Jag längtar :)



Puss på er allihopa!

2009-04-16 @ 00:59:12
URL: http://linapinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0