Otur

Kom precis hem från San Agustin där vi har ätit pizza ikväll. Det blev dock en ganska dramatisk hemfärd. Jag körde, och av någon anledning så började vi prata om grävlingar och våra möten med dem. Någon hade råkat cykla över en grävling. Någon hade kört över en med skotern (förmodligen en moppe-vespa-skoter och inte en snöskoter eftersom det var en dansk ;)) och jag skulle precis berätta om mitt möte med en grävling (som jag är livrädd för eftersom min kära mamma har berättat allt hon kan om dem för mig; "de biter tills de knakar" och dessutom läste godnattsagor med upprättgående grävlingar som bjuds in på en kopp the för mig när jag var liten så jag var livrädd att de skulle öppna altandörren och promenera in hos oss) när Lina säger "jaa och du har en spindel bredvid dig! Jag trodde nästan att hon skämtade först men det gjorde hon inte. Vi var på mitt på motorvägen och jag körde typ 130km/h. Fy faaan vad jag skrek, haha. Blev kaos i hela bilen. Och vad gör Jacob? Han vevar ner rutan så att den kan flyga rakt på mig istället! Karlar! Tillslut får jag läge att stanna, när jag redan missat vår avfart eftersom jag var fullt upptagen med att passa mig för jättespindeln. Hugaligen. När vi stannar så vevar Jacob ner rutan helt och spindeln börjar först trippa ner för rätt sida av bilen innan den ändrar sig och kommer emot mig med en väldig fart. Så jag slänger mig till baksätet över Maja och Lina som sitter där. Ojojoj, vilken syn det måste ha varit. Och vilket liv i bilen! Vi höll på att skratta ihjäl oss allihopa samtidigt som jag skrek av skräck. Usch.

Vi hittar spindeln i dörrkarmen på bilen och jag föreslår att vi ska döda den och försöker slå den med min sko, men vågar inte riktigt eftersom det blir lite för nära och jag vill hellst att vi använder någon annans sko så då petar Jacob på den och ingen vet sedan vart den tog vägen. Maja fick köra hem för jag vägrade sitta på den där sidan. Det var en jättestor ljus spindel. Det var nog någon form av mördarspindel.

Snacka  om att jag har haft otur med insekter idag! Jag hittade en mjölbagge ,död på rygg, i skåpet förut också. Och dessutom så var det en mal/fjärilsäckel på kläderna som jag tagit in efter att de hängt på tork. Den skrämde ihjäl mig när jag höll på att vika dem. Jag var ju fortfarande ganska darrig efter kackerlackan.

Nu måste jag fortsätta städa om jag ska få komma hem imorgon. Jacob är så söt, han har lovat att skjutsa mig till flygplatsen. Vi åker 5.45 - han är verkligen en pärla! (När han inte bussar insekter på mig vill säga :))


Kommentarer
Postat av: Lina M

Gud jag skrattar mig fortfarande kissnödig när jag tänker på bilfärden =)

Hörde att du kom med Sundsvall, cockpit dessutom! Någon snygg pilot???

Saknar dig redan!!

PUSS

2009-04-16 @ 10:55:36
Postat av: Clabbe

cockpit! omg vågar man trycka på f5 i aftonbladet nu :p kan nästan se rubriken framför mig hehe :)

2009-04-16 @ 19:06:32
Postat av: Lina B

Lina! Det blev aldrig cockpit som du sett, det blev en vanlig plats :) Haha , så ingen het pilot.. :( :P Saknar dig med redan! Hoppas du har det bra på Kreta! Puss puss!!



Och claes, passa dig!

2009-04-18 @ 23:18:05
URL: http://linapinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0