Tillbaka på Rhodos

Sitter nu på Kringlan på Rhodos och njuter av livet samtidigt som jag skypar med mamma och guider henne på nätet. :) Flygresan gick bra även om jag fick göra en PIR-rapport när jag kom fram. Min stora fina rosa väska hade gått sönder, den var krossad i ena hörnet, det var lite tråkigt men jag ska väl försöka få tillbaka lite pengar från flygbolagen för det. Jag började även dagen med att storgrina på flygplatsen i vanlig ordning när jag skulle betala övervikten för bagaget. Nästan 4000:- SEK blev det denna gång. Som tur var fick jag reda på igår att jag får tillbaka hela summan av fritte då jag får ha med mig 20 kg övervikt nu när jag är seniorrep! Så jag grät i onödan. Haha, att jag ska vara så känslig. Men pengar ÄR viktigt, speciellt när man inte har så mycket av dem.

Det känns verkligen jätteskönt att vara tillbaka och vi bor riktigt fint i år, även om vi saknar ett ordentligt kök nu också. Men själva rummen är i alla fall nyrenoverade så de är jättefräscha. Alla i teamet verkar jättetrevliga och vi verkar vara ett starkt team så jag är övertygad om att vi får en riktigt bra säsong! När jag anlände i tisdags kväll så var nästan hela serviceteamet och åt meze på Romeo och sedan har jag studdat både igår och idag. Igår studdade vi västkusten så mycket var repetition för mig men en del hade jag inte sett förut så det har varit trevligt. Idag var vi ner på östkusten och kollade lite närmare på Kalithea, Faliraki och Kolymbia. Vi var bla. till vårt nya Blue Village och det var ett otroligt fint hotell, så det var jätteroligt att se. De hade fått sina första gäster idag och även om vi är i Grekland så var det nästan nästan färdigt, självklart hade de lite finputs kvar men det såg fantastiskt ut.

Jag hann inte med mycket alls i tisdags kväll men igår efter att vi studdat så handlade hem jag lite mat och annat småkrafs som galgar, (finns alltid för få!), diskmedel och tvättmedel och sådant. Sedan packade jag upp allt och gjorde mig hemmastadd i mitt rum. Hann även med lite surr med Tessan. Det var ju inte längesedan vi träffades men det känns ändå jättehärligt att träffa henne igen. Det är riktigt roligt att träffa de andra igen också, vi är ju ändå några stycken som är tillbaka.

Såhär bor jag i år:



 




Nu ska jag gå och köpa mig en ny mobil, jag är verkligen i behov och jag såg en söt och ganska billig idag. Så den får det bli. Har ju aldrig varit så förtjust i SonyEricsson, men det finns en första gång för allt!

Kommentarer
Postat av: Clabbe

Najjs lya du har fått lipsill lite =) fan va skönt att få resa runt som du gör, vad vart de för mobbe nu då. Peace out

2009-04-24 @ 08:08:42
Postat av: Sandra

du bor jättefint!

2009-04-24 @ 08:13:48
Postat av: Pilla

Härligt att du har det bra lillasyster! Fint rum oxå, o bloggandet håller i sig;). Vi kommer så småningom... Puss puss.

2009-04-24 @ 10:12:14
Postat av: Linda

hej stumpa =) Jag har ju försökt att nå dig på tele men jag har inte lyckats så bra..du måste skicka mig ditt rhodos nr!!! Såg nog att din nya fina säng har rum för fler..för mig tex =D



Pussar på dig fin gumma!!!

2009-04-24 @ 11:32:42
Postat av: AnnaMia

Du ser ut att ha fått ett superfint boende denna gång :) Skönt. Ja du har kommit igång med bloggandet riktigt nu, fortsätt så!! Här hemma börjar det bli vår på riktigt nu, så det är riktigt skönt att vara ledig.. :) Ha det bra. Ta hand om dig! puss och kram från mig och Maxen.

2009-04-26 @ 12:00:31
URL: http://annamias.blogg.se/
Postat av: Lisa

va fasen e det här, dubbelsäng det va det värsta!! fast det förstås då kanske man kan va helt säker på att man får plats hos nån av er, för hälsa på det vill jag verkligen!! :) hoppas du har det bra där borta, saknar er alla!! pussar och kramar!

2009-05-04 @ 15:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0