Thaiboxning

Igår var en mycket intensiv dag, Kungen av Thailands födelsedag till ära. Jag blev upphämtad 05.45 för transfer och kom hem vid elva från flygplatsen. Då åkte jag, Aud och Niklas direkt till Phuket och gick på bio! Såg "2012" vilket var en bra biofilm, men kanske lite väl lång. När filmen var slut åkte vi tillbaka mot fastlandet och Khao Lak, hämtade upp Marcus och körde vidare mot en by som ligger lite längre norrut för att kolla thaiboxning! Det var faktiskt riktigt kul! Först när barnen i Felicias ålder (min äldsta systerdotter, 9 år) började fightas så tyckte jag att det var lite hemskt, men Aud försäkrade att det var något de själv ville göra, och motvilligt får jag erkänna att det var ganska kul, det var liksom mer fart på barnen än de vuxna. Och det var inte så blodigt som jag hade fått höra. En kille som gick sista matchen var riktigt duktig och hade lite hopp- och snurrsparkar för sig. (han var vuxen och thai) Då kändes det lite som fighting TV-spel. Typ. :) Cooolt med andra ord. :)


  

Det var en bit att köra och innan vi kom hem blev vi hungriga så vi stannade till borta i Bang Niang och åt lite på hemvägen så jag var nog inte i säng förrän efter tre. Var hyfsat trött då kan jag säga med tanke på att jag hade varit uppe sedan fem.

Idag gick jag upp ganska tidigt, vid tio, och gick och köpte frukost som jag åt framför ett avsnitt av "One tree hill". Efter det gick jag till poolen som de har på hotellet vid sidan av där jag bor, man får en hadduk och kan bada och sola där för 100 THB så jag låg där någon timme innan Aud och Niclas ringde och hämtade upp mig för att åka till stranden istället. Så då blev det några timmar på White sand beach också. Somnade en stund på stranden också så det var riktigt skönt. Var lite små moln, vilket gör det mycket behagligare. :) Sedan åkte vi till Poseidon och käkade.

Duschade och gjorde mig iordning för att gå och möta mamma, pappa, östen och eva som var tre timmar försnade pga. tekniskt fel... De bor jättefint nere på Countryside så jag tror att de är nöjda och glada ändå. :) De hade med sig massor med förnödenheter till mig! Jag har fått en massa julklappar (var många år sedan jag var så sugen på att öppna klapparna innan jul :)) sedan hade de med sig mina Jimmy Choo-skor och mitt armband. WIII! :) Allt var sjukt snyggt och passade perfekt. Undrar om det finns nåt kvar att beställa...? ;) De säger att väskan var försenad men jag misstänker att den KANSKE ligger i en av klapparna som är med... Hihi. Annars får de skicka den med pappas kollega Åsa som kommer i januari. Så Åsa, om du läser detta, jag hoppas att det är okej ;) Sedan fick jag också en massa tidningar, ost, bregott, kalvsylta, rörost (!), segkakor och naturgodis. Rudolf skickade tunnbröd så ikväll har vi haft fika-kalas hemma med tunnbröd och segisar hemma hos mig! Jag, mamma, pappa, Niclas och Aud :) Ö & E var för trötta och östen lite dålig efter sprutan med vaccin som alla i sverige pratar om och nämner på facebook. (Snälla hitta nya ämnen att skriva statusuppdateringar om, jag är sjukt trött på svininfluensan och Idol (det säger mig liksom inget.)) Åhh förresten så fick jag EN MASSA lussekatter också! Så jag tänkte vara söt och bjuda mina kollegor på det någon kväll i veckan. :) Vidare har min mamma haft uppdrag hemma, hon har handlat underkläder och bikinisar till mig, allt var perfekt men bikiniöverdelarna var lite fel storlek runt om så jag ska se om det går att åtgärda hos någon av skräddarna här i veckan innan vi ska till Similan på fredag.

Det var riktigt härligt att träffa mamma och pappa i alla fall. (Och självklart östen och eva också.) Skönt att ha dem här. Som ni hör har jag haft ett par riktigt intensiva dagar så det är nog bäst att jag får lite sömn innan välkomstmötet imorgon. Två dagars jobb kvar nu och sedan semester!! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du Lina det går bra att skicka med oss, bara inte det är sylt eller sillburkar. tar med mig lite veckotidningar.



mvh Åsa

2009-12-06 @ 19:45:44
Postat av: Lina

Åsa det låter perfekt, vad gullig du är! :)Kram.

2009-12-10 @ 06:02:52
URL: http://linapinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0