En sjungande busschaufför

Idag hade jag den stora örundturen. Min busschaufför hette Ramon och det visade sig snart att Ramon inte är som andra busschaufförer. När jag kom tillbaka till bussen efter att vi stannat till vid Teror, som är det krisna centrumet på ön, så hör jag hur det är ett  väldigt liv på bussen. Nästan alla gäster var redan ombord, men det lät onekligen lite konstigt. Så jag kikade in i bussen, och vad ser jag: Där står Ramon, med micken i högsta hugg och sjunger med till en CD-skiva. Vad ska jag göra? Jag kan ju inte gärna avbryta den stackars busschauffören så jag låter honom sjunga klart och mina gäster applåderar artigt åt honom när han är klar och återgår till sina ordinarie arbetsuppgifter. Ja, vad gör man inte för lite extra dricks. Han fortsatte att göra sina små framträdanden vid flera tillfällen under dagen. Underhållning på hög nivå. :)

I övrigt gick utflykten ganska bra och mina gäster verkade nöjda. Det visade sig också att jag hade ett par sundsvallsbor med mig, då känner man sig nästan hemma. :)

Jag tänkte också passa på att visa något som jag har uppmärksammat på ett av våra absolut finaste hotell. Det är ju väldigt populärt med julkrubbor här i Spanien och de har dem på väldigt många hotell. Jag vet bara inte vilket budskap just denna figur har. Eller om han ens var med när Jesus föddes?

Såhär ser julkrubban ut



Fin va? Men vad gömmer sig längst bak i det vänstra hörnet?

Kommentarer
Postat av: Clajb

Men huaa vad gör den lilla gubben! =)

2009-01-07 @ 18:22:05
Postat av: Ida

Någon som tycker att julen är skit!

2009-01-08 @ 12:32:44
URL: http://idaasp.blogg.se/
Postat av: annamia

men lina, nu vill jag ha uppdatering! så jag vet att du lever.. blir ju orolig. saknar dig! puss&kram!

2009-01-31 @ 14:25:40
URL: http://annamias.blogg.se/
Postat av: elin

Man går in här hela tiden med en förhoppning om att få läsa något spännande. Men inte:-(

2009-02-06 @ 14:56:39
Postat av: Anonym

Jag skall ev åka på fritidsresor utbildning, tycker du att det är värt det att avra hem,ifrån och arbeta så mycket, vad är bra oh vd är dåligt? Hra du nå pengar över eller?

Får ni nå ledig så ni hinner uppleva saker?

Vill så gärna åka men jag har pojkvän här hemma. Men skulle gärna vilja veta lite om livet som reseledare, hur du uppfattar de osv.

mvh ida

2009-02-09 @ 17:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0