Jag är inte bitter

Livet är inte så lätt. I torsdags tänkte jag frossa lite på kvällen. Vi hade varit ute på onsdagen och jag och Sarah gick ändå upp kl nio för att äta frukost på Pettan. Efter det lade vi oss vid poolen vid cactus några timmar innan jag började jobba. Arbetade flitigt men var inte hemma förrän kanske halv nio. Jag beslutade mig då för att göra det enkelt för mig och frossa lite så jag gick och köpte mig en pitagyros till middag som jag åt med god aptit. Efter denna måltid börjar jag snabbt må sämre och sämre.Välkommen matförgiftning! Jag har aldrig varit sjukare i hela mitt liv tror jag. Satt i duschen hela natten. Jag har sjukt liten dusch. Spydde exakt hela natten. Klarade inte ens av att ta mig till sängen. Mådde så fruktansvärt dåligt att jag inte ens kunde få sova något emellan men tillslut var jag så uttröttad att jag började nicka till där på duschgolvet. Tog mig till sängen först på morgonen. Blev inget jobb för mig då. Tur att jag har snälla kollegor. Milena och Dunja kom in och tog beställning på sådant jag skulle kunna få i mig under dagen. Så jag fick lite fanta och kex och vitt bröd och banan. Hade nog aldrig hämtat mig utan Resorb-brustabletterna som Terese bjöd på på fredagkväll dock. Hade inte fått i mig mycket innan jag åkte och jobbade på lördag, fortfarande sjukt skakis, kallsvettig och blek. Men norrlänning som man är så härdade jag ändå. Och idag har jag tagit igen den missade arbetsdagen med råge kan man säga. Sjukt sliten nu. Har jobbat över tolv timmar idag och imorgon ska vi åka från kontoret kvart över sju för att bege oss till vårt Blue Village för att ta ett teamfoto innan vi måste bege oss tillbaka till Rhodos och Ixia för våra välkomstmöten  som börjar kl. 10. Blir nog fantastiska möten imorgon. Och fantastiska bilder, känns som att vi kommer att se ut som ett piggt och fräscht team!

Nattinatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0