Kalithea

Nu är jag tillbaka på mitt älskade Rhodos och det känns helt underbart! Sista dagarna hemma blev jag som sagt sjuk, fick jättemycket blåsor i munnen som gjorde fruktansvärt ont så jag hade problem både med att äta och prata och var förkyld och fick lite feber och sådant. Så typiskt när man snart ska sätta igång att jobba igen och vill ha lite ny energi med sig. På vägen till flygplatsen i söndags så stannade vi och hittade en lång liten doktor, i Åre av alla ställen, (sjukvårdsupplysningen och deras nya häftiga service suger verkligen) men som sagt så hittade vi en doktor i alla fall så att mammsen kunde få slappna av innan hon skickade iväg mig på planet. Doktorn berättade att det var virusblåsor och att det borde gå över på några dagar av sig själv eftersom det inte finns något som botar när det är ett virus. Så jag har smöjt med aloevera-salva för munnen och sköljt munnen med något starkt bakteriedödande i några dagar nu och idag känns det faktiskt bättre. Igår var jag jättehänging och kunde inte jobba men idag var jag mycket piggare och dessutom ledig så jag Kristine,Terese och hennes syster med pojkvän har varit på Kalithea heeela dagen och solat och badat så nu börjar jag få tillbaka min solbränna också. ;) Terese och jag började med frukost på Pettan imorse och sedan mötte vi upp de andra och tog bussen ut till Kalithea och löste in oss på Kalithea Springs. De har jättefina solstolar och servering och sådär. Så vi har bara mått gott! Det har varit en jättehärlig dag! När vi kom hem så var jag helt utmattad, så jag sov en timme drygt och sedan kände jag mig faktiskt så kry att jag till och med var ut och sprang/powerwalkade en sväng! Jätteskönt!

Nu har jag duschat och sitter i mysiga stora jeansshorts och stor tröja och njuter av lite AC. Har precis varit ute och köpt sodavatten och tagit ut pengar inför morgondagen då det bär av på utflykt till Turkiet och Marmaris! Det ska bli jätteroligt! Har inte kört den utflykten än i år, bara varit med en dag och uppfriskat minnet när Sarah körde den, nu har de ändrat den jättemkt igen men det ska nog inte vara något problem. Jag gillar verkligen Marmaris så jag ser mycket fram emot morgondagen. Jag och Olivia  (finsk guide) ska mötas i receptionen redan klockan 07.00 för att promenera till den komersiella hamnen och möta upp utflyktsbussarna där, så nu är det bäst att jag går och lägger mig och får lite skönhetssömn inför imorgon. Man brukar vara rätt trött efter Marmaris-utflykten eftersom den verkligen pågår hela dagen och det är så fruktansvärt varmt där! Det är alltid mycket varmare där än här på Rhodos trots att det bara är ett par mil över havet. Imorgon kväll vill jag nämligen vara pigg och fräsch eftersom vi har award-dinner för hela Rhodosteamet! Det ska bli roligt, har ju inte ens hunnit träffa alla sedan jag kom tillbaka med tanke på att jag inte ens hunnit titta in något på kontoret än. Men det lovar jag er att jag hinner med, i sinom tid!

Godnatt.





Kommentarer
Postat av: mamma

Det låter helt underbar! Synd bara att du tog med dig det fina vädret!!! Vi ses snart. Puss puss

2009-07-11 @ 16:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0