Stranddag och happy snapperkväll

Igår måste jag säga var en väldigt trevlig dag! Jag gick upp i bra tid och packade min strandväska och åkte till White sand beach. Där åt jag frukost för mig själv i lugn och ro. Färsk frukt med youghurt och en macka med tonfisk. Sedan gick jag ner till stranden och lade mig. Låg där nästan hela dagen och solade och badade och mådde gott. Efter några timmar gick jag upp till resturangen och beställde lite chicken cashew med ris som jag avnjöt innan jag gick tillbaka och lade mig på stranden en stund till innan jag åkte tillbaka mot civilisationen i Khao Lak centrum. :) Väl hemma bytte jag om till träningskläder och gav mig iväg på en halvtimmes powerwalk. Efter det gjorde jag lite mag- och ryggövningar hemma och slängde mig in i duschen! Sedan kom min kära kusin Niklas och hans söta fru Aud och hämtade mig och jag följde med dem och åt tillsammans med deras kompisar på en enkel men jättebra thairestaurang. Det var väldigt trevligt, och på väg därifrån så stannade vi till på en "hemlig" DVD-shop och köpte med oss lite filmer. Så nu har jag ännu mer att se!

När jag kom tillbaka efter DVD-shoppandet och middagen så var det stylingsdags innan utgång! Jag, Gunilla och Cecilie hade nästan en gammal hederlig förfest hos mig med öl, hårfixande  (Självklart var det bara mitt hår som fixades, jag ursäktar det med att jag har ganska mycket ;)) och musik. Btw så blir håret alldeles vilt vad man än gör eftersom det är så sjukt hög luftfuktighet så det var nog fördjäves.

Vi hade en riktigt trevlig kväll på Happy Snapper med ännu mer öl, musik, snack, diskussioner och annat som hör till! Vi kom i säng ganska sent och Tina fick med sig några portugiser in på vår terass som vi försökte bli av med. Mer eller mindre. De var lite för högljudda, kastade lite för många grodor på min dörr och kissade på lite för allmänna platser för min smak.. Men jag tror att de var trevliga egentligen. Jag spelade en fin Lily Allen låt tillägnad dem - Fuck You. De blev jätteglada och sjöng med. :) Haha, äsch, det var en kul kväll!

   

Idag följde jag med de andra tjejerna till "rosa stolarna" som ligger alldeles vid sidan där vi bor och åt god frukost där redan klockan halv elva! Sedan begav de sig till stranden och jag gick hem till mig och sov lite mer. Sedan begav jag mig ut på synundersökning innan eftermiddagsservicen. Jag har blivit lite blindare sedan sist, men inte så mycket. Jag ska gå tillbaka imorgon eftersom de eventuellt ska beställa mitt linsmärke från BKK, eller om jag ska prova ett nytt. Håller på att leta ett par bågar också eftersom jag skulle vilja ha ett par nya glasögon. Provade mina gamla ikväll också och de är ganska fina fortfarande och jag har ju nästan aldrig använt dem, så jag funderar på om jag kanske ska sätta nya glas i dem också. Det är ju ändå så billigt här så man kan lika gärna passa på. Variation förnöjer! För några dagar sedan hade de genomgång med oss om vad de gör hos 4 You Optic och priser osv. och då passade jag på att köpa mig ett par nya solglasögon. De blev ett par från Paul Frank som jag är mycket nöjd med.

Nu ska jag lägga mig och pusta ut efter en riktig vrakmiddag hos Viking. De var söta och bjöd oss alla på mat ikväll och jag tror jag har ätit mig fördärvad. Har kommit in i ett kött-stimm så ikväll var det Entrecote som gällde för fröken Bergström. Är lagomt mätt kan jag säga. Inte nog med det så bjöds det på pannkis till efterrätt. Med sylt, sirap, socker och fantaaastisk vaniljglass...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0