Julstämning?

Idag är det första advent. Tänk, i år igen! Jag tänkte att jag i år igen skulle ge er en liten tillbakablick.

För två år sedan så firade jag första advent med Anna-Mia. Vi satt på en strand på similan, tände ett ljus som inte fick brinna pga. vinden. Vi åt också vattenmelon, drack singha och luktade på våra kanel-läppbalsam.

För ett år sedan låg jag hemma i min säng i Puerto Rico sjukt sjuk medans mina kollegor var på Garbo´s (I miss Garbo´s) och roade sig. Jag tror dock att min sötaste sambo genom tiderna (också den enda) - Sandra matade mig med pepparkakor och ädelost! Jag skaffade mig mer julstämning genom att se tomten är far till alla barnen.

I år sitter jag inte så långt ifrån similan-öarna, jag befinner mig i Khao Lak och jag har tillbringat dagen på arbetet. Haft service och gjort lite backoffice-grejer. Jag tränade i drygt en timme under siestan och har arbetat ikväll också. Jag, Paulina och Martin åt middag på Viking, jag åt tomatsoppa, och på bordet brann ett ensamt ljus. Tack vare Ria så fick vi också lite julstämning! Hon bjöd nämligen på pepparkakor! Så jag har ätit tre papparkakor ikväll, två snigelformade och en som såg ut som en räv. Det smakade sååå bra. Tack Ria för julstämningen! Hon tar även hand om oss över jul när det vankas julbord på Viking... :) Jag ser också fram emot pepparkaksbaket som ska anordnas där innan dess:) det blir mys! :)

Och julstämning kommer jag att få tack vare min kära mamma också, som har lovat att ta med sig segkakor, kalvsylta och lussekatter till mig! :) (Jag har även beställt bregott och naturgodis (hör inte till julen men sjukt gott), vet inte om hon lyckas få med sig rörost? ;))

Nåja, nog pratat om julmat, nu ska jag äta min traditionella 1:a advents-vettenmelon och mysa med lite tända ljus här hemma innan sängen kallar. :) Kanske ska jag slå på lite julmusik också?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0