Life is good...

Då var det väl dags då, första blogginlägget på läääänge! Jag är ledsen att det dröjt, men nog ältat om det! Nya, friska tag!

Livet i Thailand är underbart. Varför bor inte alla här? Vädret är härligt. Maten är sjukt god. Människorna är underbara och de ler JÄMT. Det finns elefanter. Det finns tigrar. Och just ja, det finns ormar, spindlar, tusenfotingar och kackerlackor. Så det kanske är därför ni stannar kvar i Svea?

Jag har nu bott i Khao Lack drygt en månad och jag har hunnit uppleva mer på den här månaden än många gör under en hel livstid. Jag har ridit elefant en massa gånger, jag har matat en bebistiger, jag har åkt kanot genom små grottor med ostron och fladdermöss. Jag har äntligen varit tillbaka till Similan. Jag har återigen provat på att laga thaimat. Jag har snorklat och sett en massa fantastiska fiskar och levande koraller. Jag har badat i flera vattenfall. Jag har treckat i djungeln. Jag har varit på Banglan rd. och häpnat över ladyboys som visar sina behag..? Jag har fått åtskilliga massager, pedikyr och manikyr, ätit en massa god mat och så har jag lärt mig köra på vänster sida. Om ni var rädd för mig på höger så skulle ni se mig nu! HA! Men det känns mer rätt, jag är ju som bekant lite mer vänster... ;) Helt paradoxalt tänker jag här gå vidare med att jag har shoppat en massa. (Redan! Får nog skicka hem någon låda...) Priserna är härliga, men Zara finns. Och de har ungefär samma priser som hemma. Damn! Häromsistens shoppade jag loss på sminkavdelningen på Dior också, så snart får ni väl se mig i den svensk/thailändska versionen av "Lyxfällan". ;)



   



Life is good....


Kommentarer
Postat av: Pilla

Finns bara en sak att säga om detta, och det gör jag som Gert Fylking: ÄNTLIGEN!!! Dessutom låter det som att du inte längtar hem direkt :( Men passa på och upplev allt du bara kan, vi finns ju kvar när du behagar komma hem ;) Puss puss :)

2009-11-13 @ 10:17:11
Postat av: AnnaMaria

nä jag är inge avis! alls!! ;) Så underbart! När jag blir 40 ska jag också bli reseledare i Thailand. Haha! Ta hand om dig och njuuuuut. Puss!

2009-11-17 @ 20:15:16
URL: http://annamias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0