Den långa vägen hem

Snabba vändningar. Hemma i Gullgård igen. Helt plötsligt! Detta har jag vulkanen på Island att "tacka" för.

Låt mig börja från början.

Vädret började bli bra på Rhodos. Helgen var framme och vi tog oss en utgång på fredagen. Alla gick hem jättetidigt utom jag och Daniel. Fri bar hela kvällen. Tog mig till arbetet dagen efter. Började inte förrän 12. Några av oss fick besked om att åka till Athen eftersom några flyg landat där för att resenärerna skulle ta sig vidare hem till Sverige med båt och buss pga askmolnen. Inte jag, lite besviken ändå - kul att jobba. Men då visste vi inte definitivt än om våra söndagsflyg skulle komma eller inte. Fick ändå jobba ganska mycket den dagen! Ett DK-flyg från HKT hade landat på Rhodos på väg mot STO så jag fick rycka in och hjälpa till där istället tillsammans med Liselotte. Skyndade hem för att få på mig transferuniformen först bara, kände mig riktigt pigg med smink och uniform och en pitagyros i magen efter att ha känt mig ganska sliten innan. Kom hem vid ett-någongång- på natten mot söndagen med planen att möta Ving-guiderna och hjälpas åt att skicka hem dessa gäster morgonen efter. Så långt hann vi inte. När jag satt i sängen och åt min skål med Kellogs Special K och lättmjölk på morgonkvisten så knackade Liselotte på min dörr. "Lina, ändrade planer, vi ska till Athen i em istället." Okeeejjj. Bara kallvatten. Kalldusch och hårtvätt var ett faktum. (Kändes nästan som GC) Visste ju inte när jag skulle få chans att duscha härnäst eller när jag skulle komma hem till Rhodos eller om jag skulle till Sverige eller någon annanstans. Packade en väska. Nästan bara uniform - ett par extra piké, transferuniformen (ifall att) massa trosor och en extra bh. Men också en t-shirt ett par linnen och ett par jeans och mitt smink - man vet ju aldrig. "Vi kanske inte kommer tillbaka på flera månader!" Haha, positivt tänkande!

Högt tempo väntade i Athen! Oj oj oj. Kom till hotellrummet sent på natten. Upp och sända bussar till hamnen ganska tidigt morgonen därpå. Hmm, saknade ett par guider? Ahh - trafikstockning. Fick iväg bussarna. Till nästa hotell för att sända bussar, fick då veta att jag inte bara skulle åka med till hamnen, jag skulle också följa med till Ancona i Italien och vara ansvarig på båten dit. Jag och två guider, Alexi som jobbade sin första vecka och Cissi skulle åka med den båten! Sov en och en halv timme i en liten korridor under denna 21-timmarsfärd, i övrigt var det arbete som gällde! Hyfsat sliten efter detta - underbara gäster som klappade om oss och berättade vilket bra jobb vi gjorde och någon som stack till oss en chokladbit med ett "ni kan behöva lite energi, ni är fantastiska!"  var det som höll oss på benen! :)

Väl framme i Italien försökte vi sova så mycket sömn som möjligt. Klockan 00.00 knackade det på dörren till mitt hotellrum. "Det här är listorna, du åker till Arlanda med buss imorgon."

Cissi och jag började sända bussar morgonen efter, vi hade tre bussar att sända från hotellet och skulle åka med en varsin. Sände iväg den första för att hjälpa till med de andra två. Helt plötsligt kommer Alexi och några gäster med en av dessa två från ett annat hotell så jag och Cissi åkte med samma buss med sikte på att en av oss skulle hoppa över till den första när vi träffade på den igen. Detta hände dock aldrig, den var för snabb så vi kom aldrig ikapp. Dock hade jag kontinuerlig kontakt med chauffören för att höra så att allt gick bra.

Onsdag förmiddag åkte vi mot Sverige. Genom norra Italien, genom VACKRA Österrike, genom hela Tyskland, färja på morgonen efter över till Danmark och på torsdagskvällen vid nio-tiden ankom vi till Arlanda! Sedan fredags kväll är jag nu hemma i Gullgård några dagar för att vila ut så att jag är redo för jobb när jag kommer tillbaka till Rhodos. Jag längtar dit, men samtidigt är det otroligt skönt att vara hemma för som ni kanske förstår så har jag en hel del sömn och vila att ta igen efter dessa intensiva dygn!


Kommentarer
Postat av: Clabbe

Jag som mår dåligt av att åka buss till stockholm

2010-04-25 @ 17:46:02
Postat av: Nilla

Men shit vilket jobb! Jag hade aldrig trott att vi sände guider på bussarna som åkte hem till sverige. Serriöst låter det jävligt elakt av tui men bra service. Hoppas ni får en massa cred och lite mer lön ;) Hoppas du mår fint annars! pussar

2010-04-26 @ 11:58:32
URL: http://lovleyeleganse.blogg.se/
Postat av: Lina

Haha clejs du är en looser ;)



Nilla, inte så elakt, bara bra service i en kris. :) haha hade varit fint med lite mer lön, får ju iaf vara hemma lite och vila ut innan jobb börjar igen. :) hoppas du har det bra stumpan, saknar dig! Kom till rhoddan i sommar :D Puss

2010-04-26 @ 12:30:30
URL: http://linapinas.blogg.se/
Postat av: Clabbe

Jag flyger alla som tar bussen är lite lurad ;)

2010-04-26 @ 19:02:22
Postat av: Lina

Hmm, verkar som du missförstod nåt här claes lilla....

2010-04-26 @ 21:18:39
URL: http://linapinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0