Dykcert





Igår fick jag äntligen mitt dykcertifikat! jag gjorde mina sista två dyk och mina sista övningar ute vid Similan och det var heeelt underbart! Jag såg en bläckfisk, tre sköldpaddor och en - trumvirvel - HAJ!!!! (Shark - du skulle ha varit med! ;))

En leopardhaj såg jag, den låg på botten och sov. Tror jag, jag är ju inte helt säker på hur fiskar ser ut när de sover. Stooor var den iaf. Så grymt häftigt. Bläckfisken är jag dock inte helt övertygad om att det faktiskt var en bläckfisk, den var nämligen lite märklig. Förutom att den hade vrålmånga armar så skiftade den nämligen färg. Först var den typ svart men när den rörde sig, jagade mat och gömde sig osv, så blev den VIT! Så det kan också ha varit en alien.

I måndags hade vi kickdown, lekte lite lekar på Phuket innan det började regna för mycket och sedan åkte vi till en resturang och käkade lite halvdålig thaimat. Jag hade semester i tisdags men jag hade ändå servicetelefonen så för min del var det trots regnet också en väldigt torr tillställning. Men vad tusan, jag skulle ju dyka dagen efter så det gjorde inget. Jag fick en present av Christina där iaf, två CD skivor med en massa dansk musik och låtar som vi lyssnade sönder förra sommaren på Rhodos. UNDERBART! Så i mitt flyttstädande och packande har jag sällskap av Rasmus Seebach, han är SÅ bra! Hursom, jag som normalt är stoneface när jag byter destination hade ett smärre sammanbrott när jag lämnade Christina på Kickoffen - Fy vad jobbigt det var!

Nej, nu måste jag fortsätta med mitt packande så jag hinner ta lite manikyr, pedikyr och någon massage idag innan jag lämnar landet där allt sådant är möjligt på samma dag även för en fattig reseledare som mig...


Kommentarer
Postat av: AnnaMia

ditt dykande låter helt och hållet underbart!!! Synd du ska åka därifrån nu när du kan dyka på riktigt! Men det kanske är bra dykning på rhodos också? Puss!!

2010-04-04 @ 20:30:22
URL: http://annamias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0