Rhodos <3

Det är så skönt att vara hemma! Hemma på Rhodos <3 Har mitt gamla rum som dock har fått några skavanker under vintern, men snart är det nog helt inbott. :)

Fast det var skönt att vara hemma, hemma också, även om det också var väldigt intensivt. Min mamma och pappa har en ny kärlek och familjemedlem som jag hört så mycket om och nu äntligen fick träffa! De har nämligen adopterat en katt; Mallan. Mallan tyckte också att det var ganska intensivt när jag var hemma eftersom mina systrar och deras högljudda familjer och springande barn också var hemma. Jag älskar er oändligt, men jag kan förstå Mallan också när hon ganska tydligt visade att hon ville följa med mig.



Lite överraskande ändå med tanke på vilken röra jag ställde till i mitt ur- och i-packande... Var kanske bara enda platsen hon fick plats på.



Men så är det när man byter hem helt plötsligt! Och klimatet här är ju liiiite annorlunda än Thailand än så länge. Jag håller bokstavligen på att frysa ihjäl. Tack mamma för att du skickade med mig nya, vaaarma ullstrumpor.

Och tack min kära ex-roomie Sandra för att du hämtade mig på Bromma flygplats, bjöd på McDonken och gjorde mig sällis på mitt hotellrum i torsdags innan jag skulle åka från Arlanda tidigt i fredags morse. Det var HELT underbart att träffa dig raring! Och för er andra som har undrat - jag hann med min anslutning på CPH flygplats, trots att jag bara hade 30 min från att flyget landade till att nästa gick. SAS-damen som checkade in mig på Arlanda förtjänar också en ros. (övervikt, jag?)

Nu ska jag gå och lägga mig och sova, imorgon ska jag se om det finns något jag inte sett här i Rhodos stad och svara på några Guide Online mail hoppas jag. :) Olivia är halvledig så jag kanske tar henne med mig som sällskap under min rundvandring i stan i alla fall.

Solguden Helios - visa vad du går för!

Natti!

Kommentarer
Postat av: Pilla

Jahaja, det låter så nu. Säg till i förväg nästa gång du tänker visa din uppenbarelse i Sverige, så vi hinner boka in en resa nånstans.... Ja, jag menar så du också får semester ;) Kram.

2010-04-13 @ 12:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0