En underbar dag

Viken underbar dag! Solguden Helios har varit med oss idag när jag och Olivia utforskat Rhodos stad. Vi började dagen med att besöka Akvariumet som jag inte besökt sedan första dagarna min första säsong. Vi blev attackerade några gånger men kom levande därifrån med hjärtat i halsgropen...





Efter detta begav vi oss till THE MALL 2 där vi tänkte ta en tur med Minitåget. Turisttåget som jag faktiskt ALDRIG ÅKT med tidigare. Men vi väntade och väntade och något tåg dök inte upp. Så vi frågade några taxichaufförer och stationen ligger numera vid Mandrakihamnen igen. Jaha, det var bara att traska vidare. Så småningom kom vi fram, men då hade vi ju missat tåget vi tänkte ta så vi satte oss i en park och fikade lite i väntan på nästa. Jag fikade Pepsi light, banan och äpple. Olivia fikade Pepsi light och kex med baconsmak. Hon har varit i egypten i vinter. Efter en stund blev det kallt i parken så då gick vi ner till hamnen och satte oss i solen på en parkbänk med utsikt över hamninloppet där berömdheterna "Hjorten & Hinden" tronar.



Vi passade på att mata några fiskar och fåglar med äpple och kex när Olivia plötsligt far upp från bänken och ropar "traaaain". Åh, äntligen! Vi sprang dit, löste biljett och hoppade upp. Ombord på tåget fick jag några israeliska beundrare som vid ett tillfälle, när jag frös, till och med erbjöd sig att ta av sig tröjan för att värma mig. Jag tackade artigt nej. Åkturen var faktiskt underbar och jag och Olivia blev varma i hjärtat när vi åkte runt murarna till gamla stan, upp till Monthe Smith där vi fick tillfälle att beundra Olympiaden och vi riktigt njöt av utsikten över hela Rhodos stad som bredde ut sig framför oss på hemvägen.





När vi fått nog med information och intryck för en dag gick vi hem och jag lagade mat åt oss. Fullkornspasta med tomat- och tonfisksås. Väldigt gott om jag får säga det själv. Efter maten diskade Olivia sedan mötte vi upp Marianne och gick och tog en latte på Starbucks. Perfekt avslutning på en perfekt dag. Nu sitter vi här i lobbyn på Friends och knappar på en varsin dator, jag och Olivia. Det här kan nog bli en riktigt bra säsong.

 

Kommentarer
Postat av: Chris Karinsdotter

hej Lina! Vad roligt att du kommenterade! Hade ingen aning om att du läste, men det gjorde mig glad =) Jag måste dock få säga att det är ett riktigt roligt sammanträffande att du kommenterade!



När du blev reseledare och drog till Rhodos så läste jag din blogg hela tiden. Tyvärr så tappade jag bort adressen efter ett tag, eller läsandet rann ut i sanden, varför vet jag inte. Igår kväll när jag låg i sängen och skulle sova loggade jag in på facebook i Iphonen och då var du högst upp på statusuppdateringarna, med en länk till din blogg. Jag gick genast in och streckläste i 2 timmar (vilket resulterade i en trött dag idag ) =)

Tro min förvåning när jag loggar in på min blogg ikväll och ser att du kommenterat! he he.



..Angående ämnet så tror jag d och jag är av exakt samma åsikter kring det där. Det är skrämmande, och som du säger, så beror det på okunskap inför det som är främmande. Vad jag också finner så skräckinjagande med byar som dom runt om där vi vuxit upp är det "slutna sällskap" som jag tycker excisterar där. Ibland undrar jag om människor ens ser på nyheterna. Det känns som att så många ligger 100 år tillbaka i utvecklingen, och jag är livrädd för hur sådant uppfostrar barnen.



Jag såg en dokumentär för ett par veckor sedan om Ljungaverk och Håkki, och i den var en intervju med en pojke från Fränsta skolan. På frågan om varför han tyckte om byarna så mycket och varför han ville bo där svarade han:

-"Det är så bra här för det finns inga poliser".'

Där har vi ju beviset för hur tänkandet, tyckandet och snackandet går däruppe. För jag kan nog sätta min högra hand på att han lärt sig det utrycket, hemma.



Nu är jag glad att ha din adress igen och den är nu inlagd i min google reader ;) Ser att du varit i Thai, vi reser dit i Aug till koh samui, koh pangang och koh tao. Har du några tips? ;)



Sköt om dig! Många kramar/Chris

2010-04-13 @ 21:36:07
URL: http://chriskarinsdotter.se
Postat av: Cilla

Coola hajar! Dom skulle jag oxå vilja se;) Hoppas du är utvilad nu, lite skönt med vulkanutbrott? ;)

2010-04-19 @ 23:15:32
Postat av: Sarah

Men AAAAHHHHH.. Jag vill oxå... Blir sjukt nostalgisk när jag ser dina bilder.. Jag som aldrig heller hann åka tåget... (det ska jag göra när jag kommer på semester HEHE)...



Saknar er massor.. !! Boka upp en lunch på annapolis när jag kommer.. (med den traditionsenliga ZARA svängen efter).... Jag lääängtar

2010-04-23 @ 09:48:16
URL: http://sarahbergqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0