Time flies

Hemma i Gullgård igen efter en eftermiddag i Sundsvall. Shoppat en del och ätit pizza. På vägen hem kommer jag på att jag glömt min väska på pizzerian. Väska med mobil, körkort, kreditkort, pass, patientbricka, kontanter och alla andra kort jag har typ. Oopsii. Mamma fick panik och slängde sig nästan över ratten för att min syster Pilla skulle vända om, själv har jag väl en lite mer avslappnad inställning så vi ringde dit och de hade hittat den och eftersom vi ska tillbaka imorgon så hämtar vi den då istället. Inte mycket att stressa upp sig över alltså.

Sedan jag kom hem har jag mest tillbringat tiden med att äta. Sista månadernas diet skulle vara helt ovärt om jag hade varit tvungen att stanna här mycket längre alltså. I söndags var det påskbuff´e med lax, ägg, köttbullar, omelett osv osv osv med glass och annanaspaj till efterrätt. Plus en massa påskgodis! Igår fick jag en annan av mina beställningar, stuvade mackisar och korv. Och på kvällen blev det ett glas vin och EN MASSA ost och kex. Och idag slank det alltså ner en pizza. Shit, det blir svältkur en vecka nu för att jämna ut tror jag.

Jag började dagen idag med ett trevligt besök hos tandläkaren. Var hos en annan än han som jag brukar gå till och han var lite mer hårdhänt men det var ändå helt okej. - Jag är ju som lite av ett tandläkarfan jag. Jag har aldrig haft några hål men jag har dock haft flera början till hål tidigare, men inte ens de var kvar nu. YES! Sista årens tandborstmani har alltså gett resultat.

Sedan åkte vi som sagt till stan. Med hem följde två nya BH:ar, fem par trosor och två linnen - allt från Change. En vit kläning från VILA, vita tygskor från H&M, fyra pocketböcker inköpta på Akademiebokhandeln och en hel del bra att ha saker från Apoteket, som ansiktsrengöring, sådana "floss glide"-tandtrådsgrejer (de är de bästa), hudkräm och lite annat smått och gott. Får ju med mig en hel del nya kläder till Rhodos också, för jag beställde ju ganska mycket från H&M för några veckor sedan och allt var fakiskt jättefint och satt som en smäck. :) Asnice!




Imorgon tänkte jag börja dagen med ett besök på vårdcentralen. Först för att få svinis-sprutan och sedan ett besök hos doktorn som ska kolla min hals och förhoppningsvis ge mig en remiss för att ta bort halsmandlarna. På något sätt måste jag bli av med dem. Efter det blir det en till tur till Sundsvall. Jag har några fler ärenden som ska uträttas också har jag en klipptid på Persson´s. Menyn för morgondagen lovar taccos hemma på kvällen. Sedan måste jag packa! Är ju snart dags att lämna landet igen.

Time flies!


Kommentarer
Postat av: Pilla

Nu råkar jag veta att du är tillbaka på Rhodos, och skulle gärna vilja läsa om hur det är! Hoppas och tror att allt är toppen. Kram kram.

2010-04-11 @ 20:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0