Lunginflammation

Det har varit en ganska tung och hård säsong, men det har funnits ett ljus i tunneln hela vägen. Det som skulle bli den bästa tiden S. 2010! Reunion Team Kinder!!

Så vad händer? Här går vi och väntar, och längtar hela säsongen. Det är helt underbart att träffa alla och vi har det bara så bra! Men jag då? Jo, jag blev sjuk för 2,5 vecka sedan, ont i halsen, hosta osv osv. Var riktigt dålig första dagarna men jobbade ändå. Sedan har jag liksom aldrig riktigt blivit bra igen, speciellt hostan har inte velat gett med sig och jag har haft lite problem med att dra djupa andetag. Men i tisdags morse är det bara Big Time återfall! Det var lite frågan om jag skulle ta mig ut sängen på morgonen med alla krämpor, men jag lyckades. Gick på jobbet och arbetade mitt pass, 12-20. Gick på Ipren hela dagen och gav återbud till middag på kvällen. När jag kom hem blev det bara värre och värre, febern steg hela tiden och jag sov jättedåligt pga feberfrossa som inte ville ge sig. Inget jobb Onsdag, igår alltså. Istället gick jag till doktorn och fick konstaterat att jag hade allvarlig lunginflammation. Fick en spruta i skinkan, han frågade först om jag var rädd och om jag skulle grina men nej nej, jag är ju hyffsat tuff så länge det inte kommer till att ta hand om mycket blod och sådär. Men hade jag vetat vad jag vet nu hade jag vägrat! Det gjorde svinont!! Sved som tusan och jag är fortfarande lite öm... Haha. Men det var febernedsättande och han sa att jag gått runt med feber i flera veckor förmodligen utan att märka det och att det var farligt och nu måste vi verkligen få bort den. Så jag har fått ställt klockan mitt i natten och sådant eftersom jag ska ta medicin var tredje timme. Puhaa!

Han blev ganska orolig doktorn verkade det som och jag fick hans privata mobilnr som jag kunde ringa så fort det var något. Sedan ska vi ha en dejt imorgon igen. Idag känner jag mig fortfarande jättedålig så jag HOPPAS HOPPAS HOPPAS att det har vänt tills imorgon. Alla vänner som är här nu och mamma o pappa som kommer på söndag... JAG HAR INTE TID ATT VARA SJUK!! När det äntligen händer en massa kul liksom. :(

Fantastisk Doktor by the way. Han frågade helt spontant om jag har problem med magen, om det bränner? Hmm, ja svarade jag men det är ju bara den vanliga magkatarren, stress liksom. "Yes, I can see that i your eyes". Så pga det och att jag fick en riktig hästkur pencillin så fick jag magtabletter också. Dock är magen inte helt okej ändå, tror det beror på pencillinet, är lite lätt illamående nästan hela tiden.

Sedan ringde doktorn till mig idag för att höra hur det var, bara för att han var orolig och ville höra om det hade vänt eftersom det tydligen var ganska allvarligt. Åh sötaste doktorn! Man blir ju varm i hjärtat alltså. Så Mammsen - jag är i trygga händer tills du kommer på söndag. :)

Jag fick också besök av sötaste vännerna ikväll, de invarderade mitt rum så att jag fick lite sällis iaf, även om jag är så sjuk att jag inte orkar göra något och blir anfådd av minsta lilla så blir jag också uttråkad av att bara ligga här.

Men nu ska jag sova så att jag kan bli frisk och njuta lite av min sista tid här på Rhodos och av alla underbara människor som är här just nu!! <3

Kommentarer
Postat av: Clabbe

Huaaa hoppas du kryar på dig snart baby kram!

2010-08-20 @ 16:22:21
URL: http://www.riskaka.com
Postat av: Lina

Tack detsamma gull!! Kram Kram

2010-08-20 @ 19:26:02
URL: http://linapinas.blogg.se/
Postat av: A-m

Ush stackars! Tänker på dig o din dumma lunginflammation. Tur du har en bra doktor! puss.

2010-08-20 @ 23:23:45
URL: http://annamias.blogg.se/
Postat av: mamma

Älskade gumman det hade väl räckt med lunginflammation, halsfluss hade du klarat dig utan nu. Snart är jag där o pysslar om dig. Puss puss

2010-08-21 @ 00:14:58
Postat av: Malin

Hej Lina!



Har följt din blogg ett bra tag även om du inte uppdaterat ;P

Jag ska bli resledare & undrar om det hade vart OK om jag ställde lite frågor i ett mail till dig?



Kram

2010-08-21 @ 12:51:42
Postat av: Anonym

Tack för medlidandet - det gör att livet känns lite lättare... :P haha



Malin! Vad Kul :-) Självklart går det bra, maila på [email protected]



(Ska försöka uppdatera lite mer regelbunget - loooovar ;))



Kram!

2010-08-21 @ 15:31:46
URL: http://linapinas.blogg.se/
Postat av: Felicia

hur blev du reseledare? :)

2010-08-25 @ 17:30:16
URL: http://frustrado.blogg.se/
Postat av: Sandra

Stackars älskade roomie! Hoppas det blir/är bättre! Tänker på dig och snaaart ses vi i Stockholm!

2010-08-25 @ 18:16:38
URL: http://sandballs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0