Sköna dagar

Jag har haft ett par sköna dagar som övergått i en väldigt oskön kväll.

Tessans föräldrar är här på semester så igår kom de hit till Khao Lak för lite semster när Tessan var ledig. Jag hade flygplats på morgonen sedan klockan fyra och var väl hemma vid elvatiden. Vi höll kontakten och jag käkade frukost och väntade på att de skulle ringa när de hade kommit sig tillrätta så att vi kunde åka till White Sand Beach tillsammans. Jag väntade och väntade och ingenting hände. Förrän jag kommer på att ta upp mobilen, hmm, 7 missade samtal - Just ja, ljudet! Så jag ringer tillbaka till Terese och hör hur det svarar utanför dörren. Då hade de hittat hit, haha :) Så jag öppnade och visade dem runt i mitt lilla hem och sedan åkte vi till stranden och hade en härlig dag där. På kvällen gick vi och tog massage, (eller, alla utom Olle), jag fick mig en skön aloe vera massage... Mmm. Sedan åt vi tillsammans på Viking och efteråt tog jag och Tessan ett glas vin hos mig och lyssnade på lite svensk musik, från Magnus Uggla till Marit Bergman, innan vi gick och tog en drink på Happy Snapper. Och jag skämtar inte när jag säger EN. Vi drack en mojito var. Fast jag vet egentligen inte vad vi ska kalla dem för de har citronmeliss istället för myntha i mojitosarna här. (Åh snart är vi på Rhodos och kan dricka bästa drinkarna på Sand. :))

Idag steg jag upp tidigt och gick till deras hotell och åt frukost Tessan och familjen i alla fall, sedan åkte vi till White Sand Beach igen innan det var dags för mig att lämna paradiset bakom mig och börja jobba igen. Allt kändes bra innan jag kommer hem och inser att jag, som aldrig bränner mig, har bränt mig totalt på kinderna! Och är även jätteröd och varm över bröstet och typ överallt annars. Behån skaver och jag känner mig sådär frossig som man kan bli när man bränner sig. Hoppas jag slipper feber. Åhhh! Lyckat. De blåste skönt i hettan idag så jag kände det helt enkelt inte. Undrar hur de andra ser ut som låg en timme längre...

Kerstin och Olle hade också med sig lite smått och gott från mammsen o pappsen till mig. Fick en massa tidningar som jag redan slukat flera stycken av! Har just läst ut Stieg Larssonböckerna så jag är mellan böcker för tillfället.. ;) Måste tillägga att jag är lika imponerad som alla andra. Fantastiskt bra böcker! Ska bli kul att se filmerna. En annan sak som jag längtar efter att sluka på tal om sluka (som jag skrev för fem meningar sedan) är naturgodiset som de skickade. Men jag ska hålla mig tills jag förtjänar det.. :)
                                                                                        


Okej jag kunde inte hålla mig. Jag åt fem stycken.




Kommentarer
Postat av: Ika

Nu vet du hur vi vanliga blekfisar har det typ någon gång varje år... Gulligt att glömma ljudet på mobilen. Så förvirrad skulle jag aldrig vara...



puss puss lillsnuppan!

2010-02-21 @ 21:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0