I miss Y

I miss Y. Just så är det. Jag saknar Y. Det känns astrist men i grund och botten får jag nog skylla mig själv. Och eftersom jag är en människa som ser lösningar och inte problem så vet jag precis vad jag ska göra! Jag ska köpa mig en ny dator som inte saknar bokstaven Y och även själv låta bli att rycka bort den även om den känns lite trög vilket var precis vad jag gjorde med den här datorn. Det är en bokstav jag inte reflekterat över så mycket och med facit i hand så kan jag också säga att om man nu måste sakna en bokstav så är det defnitivt en kandidat även om jag hellre hade ryckt bort Q eller Z nu när jag hunnit tänka på saken.

Jag sitter just nu i soffan i Gullgård framför mammas o pappas ganska nya jättestora teve med två datorer framför mig. Det är väl så en semester ska se ut! Ärligt talat kanske inte, jag hade andra planer för denna första semesterdag men jag har inte mått helt prima. Kan vara flygplansmaten igår som nästan var oidentifierbar. Tilläggas bör att jag inte åkte med vårt eget bolag där jag även kommer att jobba inom en ganska snar framtid.

Min sista tid på Rhodos innan semester har varit awesome! Mycket och roligt på jobbet, flera roliga utgångar förra veckan.. En kväll hade vi till och med finbesök från Marmaris, lilla Jacob var på besök från Marmaris och det var jättekul att se honom igen! Så vi tog en drink på Sand med honom och vidare ut en liten tur på bargatan, jag och Tessan insåg dock att vi är lite för gamla och valde att lämna sällskapet när det blev lite för mycket Toxic och Pasha för vår smak. (Och ålder) På torsdagen var vi inbjudna till La Bonita, guide onlineteamet, med tanke på semester var vi fyra stycken där. Hummer och grekisk sallad till förrätt, sjötunga till varmrätt och jordgubbar med glass till efterrätt plus vin och likör till kaffet. Mums! Sedan asrolig spontan utgång som framförallt spenderades på Faces, Alexander och Colorado! Vi dansade asmycket och hade riktigt kul. Hade också en extremt trevlig midsommarafton som vi spenderade på en klassiker - Jack´s! Jag gick några timmar innan och bokade bord för 25 personer vilket de inte kunde säga nej till  ;)) så där åt och drack vi några timmar. Jag åt precis samma sak som jag alltid äter på Jack´s - Avocado och päronsallad med mögelost. Mmm, hur gott som hellst. Till det delade jag och Emma på en flaska rosé också blev det en hallon daquiri till dessert. :)

Efter det gick vi allihop till Alexander och dansade, drack och umgicks. När de flesta började gå vidare gick jag dock hem istället och midsommardagen spenderades på Tsambika, min favoritstrand. Åt också middag i Lindos på kvällen. Hade en riktigt, riktigt härlig dag och vi hade dessutom ett väldigt häftigt färdmedel - en transformercabriolet. :) Ascoolt. :) Så vad ska jag säga - Sverige har lite att leva upp till. ;)

   

  


Kommentarer
Postat av: Clabbe

Fy fan va avis jag är på dig ibland ;)

2010-06-29 @ 08:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0