Pannkakskalas

Kom precis hem från pannkakskalas. Tessan stekte pannkisar och bjöd mig på middag som vi avnjutit ute på terassen. Detta var också vår invigning av "köket" vi fått. (Som saknar ganska mycket utrustning, tex bestick.)

Pannkakorna kompenserades med att jag var ute och powerwalkade förut, (innan jag ens visste att det skulle bli pannkisar;)) var riktigt skönt och det går faktiskt jättebra med min fot också. Gjorde en inte helt genomtänkt grej för några dagar sedan när jag bestämde mig för att mina fot var redo att möta världen och jag tog på mig ett par för dagen nyinköpta, glittriga, superhöga skor från Zara. Allt gick bra tills min fot helt sonika bara vek sig så jag undkom med nöd och näppe att lägga mig raklång på bargatan. Fruktansvärt ont gjorde det dock och när jag kom hem var foten svullen som aldrig förr. Blev ganska irriterad på mig själv för att jag varit så dum men när jag vaknade så var det faktiskt inte så illa. Lite ondare och lite svullnare kanske, men på eftermiddagen kände jag mig till och med redo för min första powerwalk sedan jag gjorde illa mig och det gick också bra. Dock tror jag att jag är lite orolig för den så jag spänner mig ganska mycket för jag får lite ont i höften på den sidan när jag går, men det blir nog bättre snart det med. Köpte ett bra stöd för foten när jag var hemma på intervjun för TUIfly och det fungerar super! En märklig sak med det här stödet är dock att det bara måste vara gjort i samma material som våträkter för det både känns och luktar som det. Innan jag kom på vad det luktade som .. Haha. Kanske en märklig iakttakelse, men men. :)

Imorgon ska jag köra lite utflykt och det känns som en trevlig omväxling. Jag och Simon ska köra "En dag på havet" och det ska bli kul att träffa gäster och mingla lite och njuta av lite sol och bad dessutom! Har blivit riktigt varmt här på slutet så det blir fint att få komma ut från kontoret lite! :) Imorgon kväll är vi inbjuda på Sand för Summer kick off party eller något liknande och det ska också bli trevligt! Jag och Tessan är ju sedan våra tidigare säsonger stora fan av Sand, men vi har hittills haft lite svårt att få med oss några andra dit i år, vilket är asmärkligt eftersom de har riktigt bra sushi och fantastiska drinkar i en skön miljö! Kan som inte bli bättre. Höromsistens fick vi med oss Elisabeth i alla fall!

Lina, Tessan & Elisabeth på Sand


              

Kommentarer
Postat av: QueenBitch

Åh, ni är så söta ;)Ser precis ut som förra sommaren!! Saknar er tjejer!!

puss puss!

2010-06-18 @ 04:13:52
URL: http://queenbitch.devote.se/
Postat av: Anna

Hej!

Jag undrar om du kan rekommendera någon speciell reseledarutbildning? Och hur viktig är åldern när de stora bolagen rekryterar till sina utbildningar, har man goda chanser att komma in fast man är under 21 år (som de oftast söker), så länge man har körkort, goda språkkunskaper och erfarenhet av längre utlandsvistelser?

Tacksam för svar!

2010-06-20 @ 16:37:42
Postat av: Lina

Mickan - Vi saknar dig med! Lämna Regnet och kom till Solen nu!! :) HKT kan du göra till vintern... ;)



Anna: Hej! Jag har gått Blue Academy vilket är Fritidsresors egen reseledarutbildning vilken garanterar dig jobb om du klarar kursen. Det gör de allra flesta, så länge man är intresserad. :)Utbildningen förbereder dig också väl inför arbetet som guide även om du lär dig själva arbetet först på destinationen! Jag tror faktiskt att vi har tagit bort åldersgränsen helt, jag är osäker på om Ving och Apollo har den kvar men jag tror inte det. Så är du under 21 skulle jag säga att du ändå har stor chans och att åldern inte längre är särskillt avgörande. Många av mina lite nyare kollegor är yngre, jag har till och med arbetat med 18-åringar. När jag blev reseledare så fanns fortfarande åldersgränen och på ett sätt tror jag att den var bra,eftersom du möter alla sorters människor och problem som guide så det är bra att ha lite (arbets)livserfarenhet med sig! På Fritidsresor är det viktigt att du följer en viss serviceprofil och du får därför numera göra bla ett servicetest och ett personlighetstest innan du går vidare till intervju och frågorna är aldrig rätt eller fel, man får helt enkelt utgå från sig själv när man svarar. Jag tycker att du låter mer än väl kvalificerad och jag vet att vi just nu söker guider till vintern och höstens Blue Academy så gå in på Fritidsresor.se och sök därifrån! Jag trivs väldigt bra med att arbeta för Fritidsresor och kan varmt rekomendera dem som arbetsgivare! :) Jag kommer att fortsätta arbeta för TUI Nordic även till vintern men efter sommaren ska jag gå över till vårt flygbolag och jag måste säga att jag definitivt kommer att sakna denna speciella och fantastiska livsstil, så det känns bra att kunna fortsätta med en fot ute i världen! Lina

2010-06-20 @ 18:21:21
URL: http://linapinas.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack för ett bra svar!:) Det låter som ett riktigt drömjobb och jag ska definitivt tänka över det.

Ha det bra!

2010-06-21 @ 00:52:58
Postat av: Sara

Hej Lina!

Vad kul att hitta någon som jobbat som guide för fritidsresor ett tag! Jag ska iväg till Gran Canaria för utbildning om exakt en vecka, det börjar bli lite småpirrigt :P



Var gjorde du din första sässong?

Försöker för mitt liv komma på var jag skulle vilja vara men tycker det är skitsvårt!



Fast förmodligen får jag väl kanske inte mina val uppfyllda ändå..



2010-09-08 @ 00:23:30
URL: http://sarakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0