Hipp Hurra, igår var det min födelsedag!

Min födelsedag spenderade jag på Scandinavian Divers. Jag hade min lediga dag och på förmiddagen var det stooor teorigenomgång. Sedan hade vi en halvtimmes lunch. Jag gick över till Viking och beställde en omelett, och förutom omeletten så kommer personalen in och sjunger och ger mig en jättestor blombukett. Hur gulligt som hellst! Äter upp min omelett och går tillbaka till dykcentret för att prova ut dykdräkt innan vi beger oss till poolen på seaview där vi gjorde en hel massa övningar i vattnet. Vid halvåttatiden var vi klara och då åkte vi tillbaka upp till kontoret och där gjorde jag mitt slutprov! Så nu är den biten överstökad och till veckan ska jag dyka två dagar, sedan har jag mitt dykcert i handen!

                

Jag hade sagt till mina kollegor att jag tänkte att vi skulle äta vid nio för dem som ville, men jag blev försenad så jag ställde fram det till halv tio. Fem i halv kom jag hem och då kände jag mig hyffsat ofräsch. In i duschen och på med kläder sedan språngmarch till Viking. Kvart i tio var jag där och vi hade en mysig liten födelsedagsmiddag. Ay, en tjej som jobbar på Viking hade köpt champagne till mig i födelsedagspresent. Så himla sött! Så vi hade faktiskt champagnemiddag. När vi ätit upp släckte de ner och kom in och sjöng och hade en stor kladdkaka med grädde med tomtebloss på som vi satte i oss. Mysig avslutning på en intensiv och rolig dag! Nu längtar jag till nästa vecka när jag ska få komma ut i havet.... :)

                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0