Jag hatar

...att börja dagen med att döda en kackerlacka! Eller, den delen är väl förvisso något tillfredsställande, men att möta en! Speciellt när jag trött och morgongrinig står i duschen och upptäcker den bakom mig på golvet. Den verkade dock lite halvdöd, men mig lurade den inte. Fick dyblöt och naken springa ut och hämta insektssprej och några A4 papper och skyffla upp den på, slänga den i soppåsen och knyta - håååårt! Efter en rejäl dos insektssprej. Normalt hade jag sprungit ut för att få ut eländet ur mitt hem så fort som möjligt men det fanns liksom ingen tid till att få på sig några kläder och jag är faktiskt i Thailand och inte i Gullgård. Kan dock tänka mig att pojkarna som alltid sitter härutanför hade blivit glada...

Efter detta bryska uppvaknande var det dags för välkomstmöte. Det gick bra trots min traumatiska morgondusch. Efter välkomstmötet packade jag svinmycket välkomstmaterial, både för imorgon och för onsdag och skrev ut alla listor och och och... :) När jag äntligen kom hem var jag så sliten att jag var tvungen att få en halvtimmes tupplur och lite omelett och vattenmelon till lunch (klockan var typ fyra, heter det fortfarande lunch då?) och sedan var det dags för servicecentret helt allena. Först var det jättesegt och jag fick lite annat grejs gjort, men helt plötsligt började det strömma in gäster och det gjorde det ända till tio i nio - Vi stänger egentligen halv nio. Jag ilade då hem och ringde min kära syster som har födelsedag idag.

Grattis Ika på födelsedagen!

Jag skickade också ett sms till min kära vän AnnaMia som också fyller år i dag.

Grattis Annamia på födelsedagen!

Innan detta, på vägen hem, stannade jag dock förbi på viking och fick en räksallad i magen. Där passade jag också på att gratulera och sjunga svenska och danska födelsedagssånger för Camilla som fyller år idag.

Grattis Camilla på födelsedagen!


                                     
      

På fredag är det min tur, men fram tills dess tänker jag njuta av det sista av mitt tjugotredje år. Jag har alltid tänkt att 23 skulle vara något speciellt och att detta året skulle vara bättre, roligare och mer spännande än alla andra hittills. Att JAG skulle vara bättre, snyggare och roligare än någonsin tidigare. Att jag skulle möta coolare, snyggare och mer intressanta människor. Att livsavgörande saker skulle hända. Tror jag får tänka över detta och göra en ordentlig utvärdering.

Tills dess, önska mig lycka till på vad som är min, troligtvis, sista Phang Nga genom tiderna som går av stapeln i morgon!
It´s gonna be awesome!

Kommentarer
Postat av: Clabbe

Du verkar ha rutinen inne på att döda kackerlackor =) lycka till baby!

2010-03-23 @ 14:39:58
Postat av: Maja

Verkar inte helt fel att jobba i Thailand:)

2010-03-23 @ 15:18:33
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: AnnaMia

tackar så mycket! :)

2010-03-23 @ 17:05:57
URL: http://annamias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0