Two nights in Bangkok

I lördags kväll kom jag hem från min, Tessan och Christinas minisemester som fått arbetsnamnet "Two nights in Bangkok". Det var helt underbart att spendera tid med pokerface och shark. De är nästan som familj så när vi landade på Phuket i lördags kväll hade jag nästan kunnat fälla en tår eftersom jag inte ville skiljas från dem.

Vi flög till BKK sent på torsdag kväll, möttes upp på HKT flygplats och några timmar senare var vi på plats i huvudstaden. Vi tog en taxi till vårt hotell och gjorde oss hemmastadda. Vi sov gott i vårt fina rum och åt en ordentlig frukost innan vi begav oss ut på äventyr på fredagen. Vi tog skytrain till ZEN, ett shoppingcenter, och där blev vi faktiskt kvar hela dagen. Därifrån fick jag med mig ett fint hårband, en klänning och en röd tröja från Dorothy Perkins och en klänning från Guess. Från Zara slank det ner ett par svarta leggings, ett brett svart skinnbälte och ett svart baslinne. När vi var klar för dagen med vår shoppingorgie (och min lilla portmonä var väääldigt tunn) och fått i oss lite dålig sushi åkte vi hem och duschade. Eller jag och Christina duschade (var för sig), men vi hade sällskap i badrummet av Tessan som tog sig ett bad i badkaret istället. Hon hade önskemål om att vi alla skulle bada tillsammans men vi fick henne tillslut att förstå att badkaret nog inte var riiiktigt stort nog för oss tre. Eller ens två av oss. :) Hur som hellst. Det var underbart att duscha med TRYCK! Det kom jäääättemycket vatten! Helt fantastiskt, jag trodde inte det fenomenet existerade längre! När vi var rena och fina tog vi oss en timmes lur innan vi snyggade till oss för kvällen. Vi intog vår middag i den italienska resturangen på hotellet där vi också kunde avnjuta livemusik från baren intill. Sanslöst bra musik och ett mycket bra band som uppträdde. När vi ätit färdigt så gick vi in dit och lyssnade lite och Tessan tog sig en drink. Vi önskade även låtar och mikrofonkåta som de guider vi är så fick vi också sjunga med lite i bästa karaokeanda! Med humöret på topp åkte vi därifån till Khao San road och tog en drink på en annan bar med livemusik, också där sjukt bra musik och otroligt duktiga musiker! Lite mango och sticky rice på det så var vi hemma på hotellet för lite skönhetssömn igen.

Lördagen spenderade vi på weekendmarket, en av världens största marknader där vi strosade runt i flera timmar. Jag är stolt över att informera om att jag endast köpte EN tröja där. Min plånka är också tacksam.

På väg ner i hissen. Precis innan dörrarna slår upp, allt handlar om timing!



Vi är kända för att vara ett snyggt gäng. Här inne på en liten liten shop på marknaden.



Det var en toppenminisemester! Vi kom till BKK´s flygplats jättetidigt så vi satt på Starbucks jättelänge innan vi checkade in. Vi kommer eventuellt att gå vidare från guidelivet ganska snart för att göra reklam för Starbucks på heltid.

  

I söndags var det dock back to reality med arbete men igår var jag ledig igen. Då slöade jag lääänge hemma, strosade runt och läste bok och mådde gott. Sedan gick jag upp till poolen och hängde där med Camilla som jobbar på ett konkurrerande företag. ;) Sedan gjorde vi oss iordning och åkte till Bang Niang. Först gick vi en liten sväng på marknaden och sedan hittade vi ett superbra och mysigt massageställe! Vi fick oss en varin behaglig och välbehövlig aloeveramassage. När vi var klara med det gick vi och åt på en resturang i Bang Niang. Inte helt dietvänligt - jag åt pyttipanna med stekt ägg och rödbetor! Det var SÅ gott! :) Sedan åkte vi hem och på vägen hem så stötte jag ihop med Reeta utanför Viking, hon undrade om jag ville hänga med och ta en sodavatten på Happy Snapper. Varför inte? tänkte jag och hoppade upp på hennes moppe. Vi stannade och lyssnade på livemusiken och drack sodavatten tills efter klockan tolv någon gång och sedan åkte vi hem. En supermysig kväll, jag kommer nog aldrig att dricka annat än sodavatten på happysnapper igen! Inga kalorier och så BRA man mår DAGEN EFTER! Så bra att man kan ha en trevlig utflykt till Phang Nga vilket jag haft idag. Halva bussen danskar och halva svenskar. Godt at jeg er så god til at snakke dansk!

Vi tog också en turistbild på happy snapper igår.



Återkommer med mer bilder från Bangkok när C&T laddat upp sina. Jag var ju så smart att jag glömde kameran på hotellet i fel väska heeela fredagen! Men nåja, Ingen är perfekt - inte ens Christina. ;)

Kommentarer
Postat av: Clabbe

Happy Snapper lätt som ett trevligt ställe =)

2010-03-10 @ 10:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0