Återhämtning

Jag håller för tillfället på att återhämta mig från min inte helt angenäma gårdag. Vaknade på morgonen igår när klockan ringde och började göra mig iordning för välkomstmöte, men mådde sämre och sämre för varje minut och insåg efter ett tag att det nog inte skulle bli något välkomstmöte för min del. Med andra ord tillbringade jag dagen med att springa (kravla) mellan toan där jag varvade med att bajsa och kräkas och sängen där jag låg och vred mig i magsmärtor och ett ihållande illamående. Dr. Chusak kom vid femtiden och gav mig lite medicin (tre olika sorter) och på kvällen kom Ria upp med lite rostat bröd, fanta och banan som en räddande ängel. Så efter att endast fått i mig 1,5 dl vätskeersättning fram till kl. 17 fick jag tom i mig lite fast föda sent på kvällen! Idag sov jag till närmare tre och den lilla promenaden jag tog för att handla hem lite vatten och lite mer rostat bröd och en omelett från Viking (som ligger 20 meter härifrån) tog definitivt musten ur mig. Fick sätta mig och flämta ut på Viking. Helt sanslöst vad slut man blir av magsjuka alltså!

Vaknade idag av att Tessan och Christina ringde och höll på att boka flyg till Bangkok! :) (Ringa före tre och tro att jag ska vara vaken va? Haha) Jag räknar med att vara i form till dess, vi åker sent på torsdag kväll och kommer tillbaka sent på lördag kväll. Vi ska bo på ett av våra egna hotell som tydligen ska vara ganska fint. :) Jag kan nästan inte vänta! Eller, jo det kan jag, för jag vill ha lite energi när vi ska shoppa och utforska BKK! Jag har lagt in som förslag att vi ska besöka det här stora akvariumet som många pratar om och att vi ska ta en drink i den här skyhöga byggnaden som jag och A-M missade när vi var där. Eller, vi kom bara en aning sent men hade tyvärr fel skor på oss, fancy ska det vara! ;)

Åhh vad det ska bli härligt! Jag längtar! Mest efter att bara få umgås med Tessan och Christina och dricka vin och mysa. :)



Jag längtar efter en massa saker just nu! Längtar till Rhodos. Det ska bli kul att vara Guide Online och ha LITE mer kontroll över arbetstider och sådant och lite mer rutin i vardagen. Ska bli skönt att kunna gå ut och ta powerwalks och springa min vanliga runda mot Ixia, strandpromenaden längs kustlinjen som också erbjuder FANTASTISKA solnedgångar. Här är det för varmt för att motionera utomhus. Det är det iof på Rhodos under högsäsongen också nästan men då är det ju bara en-två månader när det är som varmast! Ska bli skönt att kunna ha långärmat och strumpbyxor. Och till och med jacka i början! Jag  börjar också längta hem. Jag längtar jättemycket efter vintern, åka slalom och snowboard och pulka. Och fika varm choklad utomhus... Hoppas jag hinner njuta av lite vinter när jag ska hem på destinationsbyte i alla fall! Men då kommer jag att ha ett sjukt stressat schema! Måste försöka få svinis-vaccinet (Fast det kanske är två sprutor? Och hur tätt inpå varandra behöver man ta dem?) Sedan måste jag ha en läkartid för att kolla min hals som är sjukt äcklig och jobbig så att jag förhoppningsvis kan få en remiss och ta bort halsmandlarna. Sedan tror jag att det är dags att hälsa på hos tandläkaren igen? Och gynekolog förstås, förnying av P-piller och sådant! Också skulle jag VERKLIGEN behöva klippa mig. Vågar inte göra det här men hoppas på att jag kommer att kunna färga mig iaf på tordag innan jag åker till BKK. Jag vill även hinna shoppa lite förstås och SJÄLVKLART njuta av familj och vänners sällskap när jag kommer hem. Vi får väl se vad jag hinner med.

Jag börjar också kunna visualisera ett Sverige-liv igen och börja längta hem till det. Ha ett riktigt hem. Ett riktigt kök där man kan laga mat. Köpa ett träningskort och gå på pass. Aerobics, core, step... Veta vad som händer i världen. Följa med i TV-serier och veta vilka som är med i "Idol". Ha vinterskor. Tjäna pengar. Eller plugga? Åhh! Jag hoppas att jag vill komma hem till höst! :) (Allmännheten uppmanas här att lämna förslag på vad jag skulle kunna jobba som om jag kom hem eller vad jag borde plugga? :))


Kommentarer
Postat av: Pilla

Vad skönt att höra att du börjar återhämta dig! Förskräckligt med magsjuka, men du slapp väl nackspärren iaf ;) Förstår att du längtar till Rhodos, det gör nästan jag med, och solnedgången ser jag framför mig precis som strandpromenaden. Ljuvligt! Hoppas att du kan vara hemma några dagar när det är dags för byte, så vi hinner rå om dig. Vi längtar efter dig!! Puss o kram. (som vuxen räcker det med en svinspruta)

2010-03-02 @ 13:55:50
Postat av: Lina

Haha, det är det som är fördelen med att få magsjuka 1000 mil bort ;)

Åhh hoppas att ni kan komma ner i sommar ändå, hade varit mysigt.. :)

Längtar MASSOR efter er med! Skönt att det räcker med en, frågan är om jag räknas som vuxen? :o ;P Puss puss!

2010-03-02 @ 16:47:24
URL: http://linapinas.blogg.se/
Postat av: AnnaMia

Låter bra att du kan se ett liv i detta land igen :) Ha superduperkul i Bkk!! Den där himla skyskrapan, det var störigt de. Vi som hittat dit och allt. Du får ta lite bilder därifrån så får jag se utsikten iallafall :) PUSS

2010-03-02 @ 22:37:47
URL: http://annamias.blogg.se/
Postat av: linda h

jaaaaaaaaaaaa såklart...du kan jobba som personlig assistent..jag vet den perfekta arbetsplatsen med braiga förmåner o du får göra det du tycker om allra mest...ta hand om mig ;-)Puss på dig sötgöta o hoppas vi ses snaaaaaaaaaaaaaart!!!!!!!!

2010-03-24 @ 12:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0