Kryp-tiskt

Nu kanske jag börjar bli tjatig, men seriöst, krypen och djuren här i Thailand alltså! Kackerlackor och spindlar hit och dit och som jag nämnt tidigare så lever jag samboliv med några geckoödlor. Okej, inga problem med mig om de håller sig efter väggar och dyligt. Men detta har gått lite för långt. Igår halvsov jag en stund efter min utflykt och sedan gick jag upp och svarade i telefon eller öppnade dörren eller något medans det fortfarande var ganska dunkelt här inne. Då hör jag hur det smackar till bredvid mig här i lägenheten, och jag ser också i ögonvrån hur något ramlar ner från taket. Hmm? Gick runt och letade på golvet och tillslut så hittar jag något som ser ut som en Gecko. Åhhnej tänker jag, eftersom det fortfarande är mörkt. Är han död?! Åhja, gick och tände så jag skulle kunna se något för att antingen rädda livet på honom eller också tvätta bort det lilla djuret. Vad sker när jag kommer tillbaka? HAN ÄR BORTA! Så nu har han troligtvis krupit undan och dött någonstans. Får väl se om det inom ett par dagar börjar lukta död ödla här inne.

Så detta var alltså gårdagens geckohändelse. Vad tror ni händer idag? Jo, jag kom hem från ett tidigt pass på flygplatsen och tänker ta på mig en t-shirt och mysisar. T-shirten var ren men jag hade haft på mig den en stund igår innan jag duschade så den hade legat på golvet utanför duschen ett tag innan jag fick för mig att jag skulle skaka av den ordentligt med tanke på alla kackerlackor osv som jag sett på sistone. Så jag skakade av den noga innan jag lade in den i garderoben, men när jag skulle ta den idag så fanns känslan kvar. Så jag vecklade ut den och skakade av den lite extra innan jag tänkte dra den över huvudet. Åhh underbart. På ryggen klamrar sig en pyyyyyttteliiiiiiten Gecko fast! Hoppas han inte har fler kompisar bland mina kläder i garderoben. Ihhhh.

Hursom, utflykten igår gick finfint. Jag utnyttjade mina gäster som bara den för att föreviga finalen av min Phang Nga karriär. Här nedan kan ni se prov på hur jag skakade hand med en liten söt apa innan den stora dumma apan kom och störde. Han fick, som ni kanske kan förstå av bilden, lite banning för detta. Banningen beror också på att han försökte sno mitt THOMAS SABO-armband.

                  

                   


Hejdå, tack för idag! Gårdagens busschaufför kan ha varit med i ett avsnitt av "Pimp my Ride"! ;) 

                   

Kommentarer
Postat av: Pilla

Hm, låter inge vidare med alla dessa kryp och dyligt. Skönt du snart får åka därifrån ;) Vi längtar tills vi får rå om dig lite! Sköt om díg och försök att ta tillvara dina sista Thaidagar för lite njutning också om det hinns med. Kram kram.

2010-03-24 @ 23:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0