Face-raped

Dagen innan min födelsedag var jag halvledig så jag och Pia tog en tuckis till stranden och låg där och mös och badade några timmar på eftermiddagen. Senare på kvällen var det en liten utgång som gällde. Happy Snapper is the place to be och efter klockan tolv sjöng bandet och de flesta andra i lokalen "happy birthday" för mig.

Innan dess hade jag dock lurat åt mig en gratis drink! Lyssna på detta: På mitt jobb så har vi ju ett ganska stort behov av att använda datorer, men självklart händer det ju att man loggar in på Facebook en gång emellanåt när man har en stund över. Detta gjorde jag kvällen innan denna, precis innan jag hade min premiär som "sound and light" tekniker på Seaview medans jag väntade på att Paulina skulle byta om till clown-kostym. Men jag glömde självklart att logga ut...

Senare på kvällen när jag satt på Viking och förtärde min middag, sista kvällen med Ria, då säger Ria plötsligt att "den här statusen på Facebook, lite väl desperat eller?" - Ehuum vad?! Så då går hon in via sin iPhone och läser upp för mig vad jag har för statusuppdatering på FB:

"My life would be better and happier, if I had a man next to me. All the problems and adventures as shared thing. Jag saknar love ♥"

Jävla Nita tänker jag då! Shit vad många kommentarer och folk som "gillade" detta meddelande alltså. Så kvällen efter när jag mötte henne så strålar hon emot mig och berättar exakt hur GLAD hon blivit när hon funnit min facebook påloggad på kontoret. Det lilla monstret. Sedan frågar hon om jag är sur och arg och här ser jag mitt tillfälle till hämd.
Konversationen som följer:
L: "Yes, kinda.. You know Nita, I have this ex-boyfriend... He sent a mail to me."
N: "Oh nooo, I am sooo sorry, what did he write? hahaa" 
L: "Well.. He has a new girlfriend, so he wrote something like 'Please Lina, I know this is ALL about me but I have a new girlfriend now and you have to accept that and leave me alone'."
N: "Oh no! Have you answeared?" (Ni skulle ha sett hennes min här ;))
L: "No I have´nt yet, I´m still to upset and I´m trying to find the right words."
N: "But you have to tell him that it was me, and that we allways 'facerape' eachother in the office and..."
L: "Yeah, I will, but right now I´m just to upset."
N: "Oh my good I am SO sorry, I will buy you drinks tonight!!!"
L: "Ok, that´s the least you can do."

Här skiljdes vi åt för att fräscha till oss lite och senare möttes vi upp igen för att gå vidare mot Happy Snapper! Väl där frågade Nita vad jag villa ha att dricka. "Whiskey and Cola light, please". Sedan betalade hon så fint och jag började sippa på min drink. När jag bara hade någon mm kvar i botten så vänder jag mig till Nita igen.

L: "Nita, you know that mail from my ex boyfriend?"
N: "Yeeees...?"
L: "I never got any mail - In you face! Payback rocks!"

(Mental picture: jag lyfter glaset till en skål mot henne, dricker sista klunken och slickar mig om läpparna och formar dem sedan till ett ljuvt leende.)

HA! Synd bara att inte drinkar kostar mer än de gör här i Thailand. ;)

Lina & Pia innan Happy Snapper


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0