Världens bästa ö

Tillbaka på Rhodos. Vi har till och med gäster. Jag skulle ju ta emot alla guider också hade jag tänkt istället kom jag nästan sist? Fast Tessan kom inte förrän dagen efter mig, hon kom utan bagage men det dök också upp nästa dag! Så hon fick låna trosor och klänning av mig så länge - här delar vi som systrar.

Hur som, tom gästerna började komma innan mig! Och saker börjar hända. Samma dag som Tessan kom hade Faces, vårt stammisställe, öppning så vi var där och tog oss en öl efter vår "teammiddag" på Alexandra. Igår tog Tessan och jag med oss vår nya danska guide online-pige Elisabeth som kommer direkt från Blue Academy, till Felicia på lite italienskt och ett glas vin. (Förutom Tessan som hade servicetelefonen.) Ikväll var vi inbjudna på Petit Palais så ja, förutom att jag varit runtbjuden på olika resturanger sedan jag kom tillbaka så har jag framförallt börjat jobba!

Det är hittills jättekul att sitta på guide online, speciellt idag när det hände lite saker eftersom vi hade ankomst igår! Jag börjar känna mig mer bekväm med systemen och börjar till och med klara av att använda rätt hälsningsfras. ;) Haha. Så det är bara fint att vara tillbaka med andra ord!

Jag vill också passa på att pusha lite för Rhodos - det är väldens bästa ö så kom igen allihopa och hälsa på i sommar!

Puss


Kommentarer
Postat av: Clabbe

Yes vi kommer i agusti så då räknar jag med att du står där på flygplats hehe :p lr vid mc =)

2010-05-04 @ 08:33:43
Postat av: Bo

1983 var jag reseledare på Rhodos för Fritidsresor.

Puh vad länge sen...

Bodde huset bakom kontoret och Hiotakis mottagning.

Jag blir riktigt avundsjuk när jag läser din blogg!

2010-06-24 @ 23:17:05
Postat av: Lina

Claes: Jag är ju guide online nu och vi bor inte längre vid donken puckoa. :)



Bo: Kan tänka mig att du blir avundsjuk! Det är ju världens bästa ö och världens bästa jobb alltså, kommer nog att längta tillbaka samma tid nästa år och vara avundsjuk på de nya guiderna... :)

2010-06-28 @ 23:26:27
URL: http://linapinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0