Dubbeldejt

I tisdags hade vi finbesök på Rhodos. Hela vägen över havet från Marmaris kom Jacob för att ha en dejt med mig, Daniel och Tessan. Vi började kvällen med en drink på Daniels balkong. (Retsina och Sprite?!) Sedan begav vi oss mot Red för middag och ett par flaskor rött. Tessan och jag åt fisk och pojkarna entrecote. När maten var uppäten och glasen tomma gick vi vidare mot Sand för en drink innan vi slutade på Faces (som vanligt) där vi drack, konverserade och dansade fram till morgonkvisten. Det var en riktigt trevlig kväll och på något sätt en avslutning. Vemodigt.

Onsdag förmiddag var vi lediga allihopa innan Jacob skulle åka tillbaka till Turkiet på eftermiddagen så när vi äntligen vaknat. (Jag var ansvarig att väcka alla för frukost, och det var inte helt lätt...Slutade med att jag själv somnade på Daniels säng när han tyckte att vi skulle ge Jacob 5 min att svara på ett SMS...) Tillslut var alla vakna men inte så pigga så efter en frukost på Finncafé gick vi ner till havet och badade lite. Och det måste jag säga, 1:a September kom verkligen med hösten. Luften är helt annorlunda och vindarna känns inte alls likadana längre. Från en dag till en annan. Det kom dessutom några droppar regn på vissa delar av ön och vi hade .... MOLN på den annars så klarblå himlen. Igår kväll när vi satt och åt på Amaryllis fick jag springa upp på mitt rum när vi väntade på maten för att ta på mig långbyxor och hämta en själ. Ändå frös jag så jag skakade! Observera att detta endast gäller för oss som bor här, jag tror turisterna tycker att det är lika varmt och skönt som vanligt. :-)

Idag när jag slutat åkte jag och Daniel och handlade och ikväll har jag och Tessan (Jag) lagat tacos! Vi har lovat Daniel en födelsedagsmiddag bestående av tacos och med tanke på att han fyllde år 31 maj kände vi att det var dags nu. Vi hade supermysigt och planen var att vi skulle gå ut, vilket alla andra också har gjort. Min mage sa dock ifrån, jag hann till bargatan innan jag insåg att det var kört. Jävla magkatarr. Det positiva är att jag förhoppningsvis är pigg imorgon när vi ska till Tsambika med Kristine! <3

Kommentarer
Postat av: A-m

Vilket datum är det du tänker komma hem? Puss!

2010-09-04 @ 18:51:35
URL: http://annamias.blogg.se/
Postat av: A-m

Onsdag låter bra :) när är det din systeryster ska ha bebbe? Eller har hon fått? Puss!

2010-09-21 @ 07:15:04
URL: http://annamias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0